تاثیر ویتامین دی در تخفیف علائم کرونا +عکس

© Depositphotos.com / Ngaga35ویتامین د
ویتامین د - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
گروهی از دانشمندان اسرائیلی می‌گویند که بین سطح ویتامین دی در بدن و ابتلا به نوع حاد بیماری همه‌گیر "کووید ۱۹" ارتباط وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، نتیجه پژوهش دانشمندان اسرائیلی در نشریه علمی "پلاس وان" منتشر شده که نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به نوع حاد "کووید ۱۹" در بین افرادی که سطح ویتامین دی کافی دارند و کسانی که از کمبود ویتامین دی رنج می‌برند تفاوت "چشمگیری" دارد
. در بررسی‌های انجام ‌شده مشخص شد که نیمی از افرادی که کمبود ویتامین دی دارند پس از ابتلا به ویروس کرونا علائم نوع حاد "کووید ۱۹" را داشتند. در مقابل در کمتر از ۱۰ درصد از کسانی که سطح ویتامین دی در بدن آنها کافی بود نشانه‌های نوع حاد "کووید ۱۹" پس از ابتلا به ویروس کرونا بروز کرد.
هرچند نقش ویتامین دی در سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن شناخته شده بود اما تاکنون تاثیر آن بر علائم نوع حاد "کووید ۱۹" مشخص نشده بود. تحقیقی که دانشمندان اسرائیلی انجام داده‌اند اولین پژوهشی است که در آن ارتباط سطح ویتامین دی در بدن فرد پیش از ابتلا به ویروس کرونا با بروز علائم حاد "کووید ۱۹" مورد بررسی قرار گرفته است.
نتایج به دست‌آمده از این تحقیق احتمال نقش‌آفرینی ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با ویروس کرونا و دیگر ویروس‌هایی که عملکرد ریه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند تقویت می‌کند. بدن انسان می‌تواند ویتامین دی را از قرار گرفتن پوست در برابر تابش آفتاب، مصرف موادی خوراکی مانند ماهی سالمون، قارچ و زرده تخم‌مرغ به دست آورد.
بسیاری از کاربران نسبت به این پژوهش‌ها واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند، همین مطالب را دو سال پیش اوایل کرونا یک پزشک و دانشمند ایرانی که به آمریکا هم می‌رود کشف کرد و گفت افرادی که سطح ویتامین دی آنها بالای چهل است بستری نمی‌شوند و گفتند هر روز به ازای هر کیلو از وزنتان صد واحد ویتامین دی مصرف کنید حتی مقالات آن را برای چاپ به دانشگاه‌های آمریکا فرستاد اما گفتند شرکت‌های دارویی اجازه چاپ این مقاله را نمی‌دهند حالا جالب است دو سال بعد و حین وقوع امیکرون همان مقالات را گزارش می‌دهند.
بسیاری از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که شاید به همین دلیل است که آفریقا فوتی ندارد بخاطر وجود ویتامین دی موجود در آن مناطق. مردم بسیاری از کرم‌های ضدآفتاب و کلاه و عینک و لباس‌های خاص برای دوری از استفاده می‌کنند. ویتامین دی برای افرادی لازم است که از آفتاب دور هستند و این افراد می‌توانند با مصرف قرص‌ آن را جبران کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала