اوکراین: کی‌یف به توافقات مینسک بر اساس شرایط مسکو عمل نخواهد کرد

© AP Photo / Fabrizio Benschدیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین
دیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه اوکراین اعلام داشت که کی‌یف به توافقات مینسک بر اساس شرایط مسکو عمل نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اظهار داشت که کی‌یف از اجرای توافق‌نامه‌های مینسک برای حل مناقشه در دونباس خودداری نمی‌کند، اما طبق شرایط فدراسیون روسیه از آنها تبعیت نخواهد کرد.
کولبا تصریح کرد: این عبارت که توافقات مینسک باید اجرا شود مانند " دعای ربانی" (واضح) است، همه آن را تکرار می کنند. سوال دیگری مطرح است: توافقات مینسک بر اساس شرایط روسیه و به تعبیر روسی اجرا می‌شود یا به همان شکلی که هست، از سوی روسیه تحریف نشده، اجرا می‌شود. به همین دلیل است که ما می گوییم توافقات مینسک را با شرایط روسیه اجرا نمی‌کنیم، اما این بدان معنا نیست که ما اصولاً توافقات مینسک را اجرا نمی‌کنیم.
کالین: پوتین قصد حمله به اوکراین یا اشغال آن را ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
کالین: پوتین قصد حمله به اوکراین یا اشغال آن را ندارد
وزیر امور خارجه اوکراین افزود: در جریان سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به کی‌یف که پس از مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انجام شد، رهبر فرانسه رهبری اوکراین را برای اجرای توافقات مینسک بر اساس شرایط مسکو متقاعد نکرد.
گفتنی است که پیش از این ماکرون در خصوص نتایج مذاکرات در کی‌یف گفته بود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تمایل خود را برای اجرای توافقات مینسک تایید کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала