با تغییر رژیم غذایی ۱۰ سال بیشتر زندگی کنید

© Fotolia / Timur13پول شام یک میلیون پوندی برای مشتری یک رستوران هندی در بریتانیا
پول شام یک میلیون پوندی برای مشتری یک رستوران هندی در بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که تغییر رژیم غذایی می‌تواند تا یک دهه امید به زندگی را در افراد بهبود بخشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مدیکال اکسپرس، یک مطالعه جدید، از بزرگسال در ایالات متحده نشان داد که با تغییر رژیم غذایی از یک رژیم غذایی معمولی غربی به یک رژیم غذایی بهینه که شامل حبوبات، غلات کامل، آجیل بیشتر، گوشت قرمز و محصولات فرآوری شده کمتر است، می‌توانید بیش از یک دهه به طول عمر خود اضافه کنید.
مطالعه منتشر شده در PLOS Medicine توسط لارس فادنس از دانشگاه برگن، نروژ و همکارانش نشان داد، برای افراد مسن‌تر، امید به زندگی بسیار حائز اهمیت است.
غذا برای سلامتی ضروری است. تخمین زده می‌شود که در سطح جهان، مشکلات تغذیه سالانه منجر به ۱۱ میلیون مرگ و ۲۵۵ میلیون زندگی همراه با ناتوانی منجر می‌شود.
در مطالعه جدید، محققان از متاآنالیزهای موجود و داده‌های حاصل از مطالعه مربوط به بار بیماری‌ها برای ساخت مدلی استفاده کردند که تخمین فوری تأثیر طیفی از تغییرات رژیم غذایی را بر امید به زندگی ممکن می‌سازد. این مدل همچنین به‌عنوان یک ابزار آنلاین در دسترس عموم است.
رژیم غذایی چه ارتباطی با شدت علائم کرونا دارد؟
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
رژیم غذایی چه ارتباطی با شدت علائم کرونا دارد؟
برای بزرگسالان در ایالات متحده، این مدل تخمین می‌زند که تغییر مداوم از یک رژیم غذایی معمولی غربی به رژیم غذایی مطلوب که از سن ۲۰ سالگی شروع می‌شود، LE را بیش از یک دهه برای زنان و ۱۳ سال برای مردان افزایش می‌دهد. تغییر از یک رژیم غذایی معمولی به رژیم غذایی بهینه در سن ۶۰ سالگی نیز همچنان می‌تواند LE را ۸.۰ سال برای زنان و ۸.۸ سال برای مردان افزایش دهد و افراد ۸۰ ساله نیز می‌توانند با تغییر رژیم غذایی خود چند سال زندگی را بهبود ببخشند.
نویسندگان این مقاله می‌گویند: "این برنامه می‌تواند ابزار مفیدی برای پزشکان، سیاست‌گذاران و افراد عادی باشد تا تاثیر انتخاب‌های غذایی بر سلامتی را شاخص‌تر کنند"‌.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала