اسرائیل توافق با ایران را برای منطقه خطرناک دانست

© Photo / IRNAاسرائیل توافق با ایران را برای منطقه خطرناک دانست
اسرائیل توافق با ایران را برای منطقه خطرناک دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل به وزیر امور خارجه آلمان گفت که توافق با ایران منطقه را به خطر می اندازد.
به گزارش اسپوتنیک، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در نشستی در رئیس دفتر دولت در ستاد کل ارتش در تل آویو، که در آن مسائل امنیتی و به ویژه دفتر بنت گفت: برنامه هسته ای ایران به تفصیل مورد بحث قرار گرفت به آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت: امضای توافق برجام با تهران کل منطقه را به خطر می اندازد.
آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در اوایل روز پنجشنبه، در اولین سفر خود به اسرائیل در سمت جدید خود، خواستار احیای کامل توافق با ایران به خاطر امنیت کل منطقه خاورمیانه از جمله اسرائیل شد. بربوک در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسرائیلی خود یایر لاپید گفت که برلین قصد دارد "هر کاری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که این توافق امنیت اسرائیل را تضمین می کند."
اولیانوف: روسیه و اروپا خواستار سرعت گرفتن مذاکرات برجام در وین هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
اولیانوف: روسیه و اروپا خواستار سرعت گرفتن مذاکرات برجام در وین هستند
نخست وزیر موضع اسرائیل را مبنی بر اینکه امضای توافق هسته ای با ایران اشتباهی است که کل منطقه را به خطر می اندازد، ارائه کرد. وی همچنین تاکید کرد که باید تاریخی برای اتمام مذاکرات تعیین شود، زیرا تاخیر آنها با ادامه غنی‌سازی تنها منافع ایران را تامین می‌کند.
هشتمین دور گفتگوها برای بازگشت به برجام در مورد برنامه هسته ای ایران روز سه شنبه در وین از سر گرفته شد، اما کمیسیون مشترک هنوز به طور رسمی تشکیل جلسه نداده است.
حتی در دور هفتم، در آذرماه، طرفین بر سر دو پیش نویس توافق به توافق رسیدند که طرف اروپایی مواضع ایران را در آن گنجانده بود. به گفته باقری کنی، نماینده ایران، مذاکرات به خوبی پیش می‌رود، اما ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پیشرفت در وین را اندک ارزیابی کرد و از تهران خواست این موضوع را جدی بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала