آمار یک سال بدون کرونا فوتی در چین +عکس

© East News / UIG / Auscapeخفاش استرالیایی
خفاش استرالیایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
اشتراک
براساس آمار‌ها و داده‌های جهانی، چین طی یک سال گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس آمار‌های جهانی چین، کشوری که منشا اولیه کرونا در سال ۲۰۱۹ بود طی یک سال گذشته هیچ موردی از مرگ و میر کرونا را ثبت نکرده است و در حال حاضر نیز میزبان مسابقات المپیک زمستانی است.
بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در چین در همان ماه‌های اولیه شیوع این ویروس بود. آخرین مورد مرگ کرونایی در چین در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ ثبت شده است و از آن روز تاکنون هیچ موردی از فوتی ناشی از این ویروس در سرزمین اصلی چین گزارش نشده است. مجموع کل فوتی‌ها در چین ۴۶۳۶ نفر است و بعد از فلسطین با ۴۸۸۳ مورد در جایگاه هشتاد و ششم قرار دارد. سیاست "تحمل صفر" در برابر کرونا، قرنطینه شهرها، آزمایش‌های گسترده و واکسیناسیون از عوامل اصلی موفقیت چین در مبارزه با کرونا است. روز یک شنبه در کل چین تنها ۴۳ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است. کارشناسان سیاست "تحمل صفر" دولت پکن در برابر کرونا، قرنطینه شهر‌های بزرگ، آزمایش‌های گسترده و واکسیناسیون را از عوامل اصلی موفقیت چین در مبارزه با کرونا می‌دانند.
کاربران نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. بسیاری از کاربران نارضایتی و عصبانیت خود را نسبت به چین ابراز می‌کنند و عنوان می‌کنند وقتی ویروس دستساز خود چین باشد قطعا پادزهر و واکسن اصلی آن را هم خود می‌سازند و فقط برای کشور خودشان ارائه می‌کنند. عده‌ای از کاربران هم شیوه اداره و رسیدگی دولت چین در این دوران را تحسین می‌کنند چراکه اگر یک نفر هم دچار کرونا می‌شد کل شهر قرنطینه می‌شد و قطعا با چنین قوانین سختگیرانه‌ای توانستند فوتی نداشته باشند. جمعی از کاربران اما معتقدند که چین آمار فوتی‌هایش را دستکاری کرده است و آمار دقیق را اعلام نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала