تشدید انزوای اسرائیل با دو کارت قرمز طی کمتر از یک هفته

© Sputnik / Aleksei Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر تشدید انزوای اسرائیل با دو کارت قرمز طی کمتر از یک هفته
تشدید انزوای اسرائیل با دو کارت قرمز طی کمتر از یک هفته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
اشتراک
ظرف زمانی کمتر از یک هفته سازمان عفو بین الملل و اتحادیه آفریقا، اسرائیل را با دو کارت قرمز، از دایره استحفاظی خود اخراج کردند تا انزوای بین المللی اسرائیلی ها بیشتر از پیش شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روز سه شنبه ۱ فوریه ۲۰۲۲ (۱۲بهمن۱۴۰۰) سازمان عفو بین‌ الملل طی گزارشی اسرائیل را یک نظام نژاد پرستانه (آپارتاید) معرفی کرد و ۵ روز پس از آن، روز یکشنبه ۶ فوریه ۲۰۲۲ (۱۷ بهمن ۱۴۰۰) اتحادیه آفریقا با رد کردن عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان ناظر، حکم به اخراج این کشور از این اتحادیه داد.
این دو اقدام جدی، یکی از سوی یک نهاد بین‌ المللی و دیگری از طرف یک سازمان منطقه‌ ای صادر شدند که این دو اقدام انزوای اسرائیل را به شدت افزایش داده و اسرائیلی ها را با بحران جدیدی مواجه کردند.
سازمان عفو بین الملل در گزارشی با اشاره به وضعیتی که اسرائیل در فلسطین به وجود آورده، با استناد به اسناد بین‌ المللی در تعریف آپارتاید (نژاد پرستی)، ساختار و نظام این کشور را یک ساختار نژاد پرستانه می‌خواند که جهان باید با آن مقابله کند.
اسرائیل مدعی حملات هوایی به دمشق در پاسخ به حمله موشکی سوریه به اسرائیل شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
اسرائیل مدعی حملات هوایی به دمشق در پاسخ به حمله موشکی سوریه به اسرائیل شد
در این گزارش با ارائه تعریفی که در قوانین بین‌ المللی آمده است با اشاره به مصادیقی که در سرزمین اشغالی در حال وقوع است، استدلال می‌کند که این مصادیق همان مصادیق تعریف بین‌ المللی از نژاد پرستی هستند و نتیجه اینکه اسرائیل یک ساختار نژادپرستانه است.
مصادیقی که گزارش عفو بین الملل به آن اشاره دارد عبارتند از:
هیمنه یافتن بر فلسطینیان با سرکوب آنها
تکه تکه کردن زمین‌ های فلسطینیان و تفکیک حقوقی
به کارگیری حاکمیت نظامی برای حاکمیت بر فلسطینیان و غصب مالکیت آنها
محروم ساختن فلسطینی‌ ها از قومیت، اقامت و زندگی خانوادگی
مانع تراشی برای زندگی خانوادگی
ممانعت از نقل و انتقال و رفت و آمد
ممانعت از مشارکت فلسطینی‌ ها در عرصه سیاسی
سلب مالکیت فلسطینی‌ ها از زمین‌ ها و دارایی‌ هایشان
سیاست‌ ها و برنامه‌ های تبعیض آمیز علیه فلسطینیان
جلوگیری از رشد انسانی فلسطینی‌ ها
جنایت علیه انسانیت
بازداشت‌ های اداری و شکنجه و تعاملات غیرانسانی
قتل غیرقانونی و مجروحیت‌ های شدید
محروم کردن از حقوق و آزادی‌ های بنیادین
ملاحظات امنیتی با هدف سرکوب و هیمنه همه جانبه
این گزارش با بیان موارد فوق اشاره می‌کند که براساس مستندات و مصادیق فوق اسرائیل یک نظام آپارتاید (نژاد پرستانه) است که حیات و زندگی فلسطینیان را به نفع یهودیان های مهاجر به فلسطین، به خطر انداخته است. لذا اولاً مقامات اسرائیل باید مسئولیت این نژادپرستی را بپذیرند. ثانیاً، سازمان ملل باید کمیته‌ای را برای رسیدگی به مصادیق نامبرده تشکیل دهد و سوم، کشورهایی که با اسرائیل ارتباط دارند به ویژه کشورهایی که روابط وسیع دارند همچون ایالات متحده باید در این روابط تجدید نظر کرده، اسرائیل را برای پایان دادن به این اقدامات تحت فشار قرار دهند.
در مورد گزارش سازمان عفو بین الملل، اسرائیل با بردن لایحه‌ ای به کنست خود، شعبه این سازمان در قلمروی خود را از معافیت‌های مالیاتی محروم کرد و اعلام کرد اجازه نخواهد داد این شعبه و اعضای آن در هیچ یک از فعالیت‌ های اقتصادی و مناقصه‌ های داخل اسرائیل شرکت کنند. ضمن آنکه اقدامات حقوقی دیگری را نیز در کشورهای دیگر در دستور کار قرار دادند تا این سازمان را تحت فشار قرار دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала