ژاپن آماده عرضه گاز طبیعی مایع به اتحادیه اروپا است

© Sputnik / Sergei Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر ژاپن آماده عرضه گاز طبیعی مایع به اتحادیه اروپا است
ژاپن آماده عرضه گاز طبیعی مایع به اتحادیه اروپا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
اشتراک
رسانه ها اعلام کردند، که ژاپن آماده است تا در تشدید اوضاع در اطراف اوکراین گاز طبیعی مایع را به اتحادیه اروپا عرضه کند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری کیودو به نقل از منابعی در محافل دولتی گزارش داد که مقامات ژاپنی آماده هستند تا در صورت تشدید اوضاع در اطراف اوکراین، عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) به کشورهای اروپایی را سازماندهی کنند. انتظار می‌رود که بیانیه‌ ای رسمی در این خصوص در روز چهارشنبه منتشر شود.
در حال حاضر، شرایط عرضه، به ویژه حجم و شرایط خاص، ناشناخته است. همچنین گزارش نشده است که آیا ژاپن از LNG از ذخایر برای تامین استفاده خواهد کرد یا اینکه بخشی از حجمی را که از کشورهای ثالث خریداری کرده است تغییر مسیر خواهد داد.
هفته گذشته، کویچی هاگیودا وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر درباره گزارش‌ های مذاکرات در حال انجام بین آمریکا و اتحادیه اروپا و کشورهای آسیایی درباره احتمال افزایش عرضه گاز به اروپا در صورت تشدید تنش‌ها در پی وضعیت اوکراین، تکرار کرد: که توکیو مایل است امکانات کمک را بررسی کند، اما از این واقعیت پیش خواهد رفت که این اقدامات روی زندگی شهروندان تاثیر نمی گذارد.
 بلومبرگ در باره چشم انداز تحویل گاز روسیه به اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
بلومبرگ در باره چشم انداز تحویل گاز روسیه به اروپا
در اوایل ژانویه، یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت که ایالات متحده به دنبال منابع جایگزین گاز طبیعی برای اروپا در صورت قطع ترانزیت روسیه از طریق اوکراین است و اختلال در صادرات از مسیرهای دیگر را سناریویی کمتر محتمل تلقی کرد.
وی ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده می تواند نیازهای اروپا را از طریق منابع جایگزین در بقیه فصل های بهار و زمستان تامین کند.
بعداً، وال استریت ژورنال گزارش داد که در بحبوحه تلاش اتحادیه اروپا و واشنگتن برای یافتن جایگزینی برای سوخت روسیه، بیش از ۲۰ تانکر گاز در حال حاضر از ایالات متحده به سمت اروپا حرکت کرده اند. به گفته افراد آشنا با این نشریه، مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی چند روز گذشته با مقامات سراسر جهان تماس های تصویری برقرار کرده اند و سعی داشته اند خریداران در کره جنوبی، ژاپن و سایر کشورها را که قبلاً هزینه های خود را پرداخت کرده اند متقاعد کنند تدارکاتی که به ایالات متحده اجازه می دهد آنها را به اروپا هدایت کند. همچنین گزارش شده است که مقامات اروپایی در حال برنامه ریزی هستند یا قبلاً سفرهایی را به دوحه و باکو انجام داده اند تا تدارکات را ترتیب دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала