گزارش و تحلیل

فوربس: موشک های هایپرسونیک"کینژال" در بالتیک، تهدیدی برای پایتخت های ناتو

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر فوربس: موشک های هایپرسونیک"کینژال" در بالتیک، تهدیدی برای پایتخت های ناتو
فوربس: موشک های هایپرسونیککینژال در بالتیک، تهدیدی برای پایتخت های ناتو
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
اشتراک
فوربس ظاهر شدن موشک "بسیار مشابه" به "کینژال" در منطقه کالینینگراد را تهدیدی به تلافی دانسته است.
اسپوتنیک به نقل از فوربس: روز دوشنبه همزمان با ورود چتربازان آمریکایی به لهستان، ویدئویی در تلگرام از فرود یک جت روسی MiG-31K با موشکی بسیار شبیه به موشک هایپرسونیک کینژال (خنجر) منتشر شد. بر اساس داده های جانمایی جغرافیایی، این ویدئو در نزدیکی پایگاه هوایی نیروی دریایی Chkalovsk در منطقه کالینینگراد، که هم مرز با لهستان و لیتوانی است، گرفته شده است.
موشک X-47 Kinzhalکه زیر بدنه میگ قابل مشاهده است، برد پرتاب 2000 کیلومتر دارد. این موشک می تواند به یک کلاهک جنگی تکه تکه شونده 500 کیلوگرمی یا یک کلاهک هسته ای با بازده حداکثر 500 کیلوتن مجهز شود. این 33 برابر قدرت بمبی است که بروی هیروشیما پرتاب شد.
کینژال با سرعت 10 برابر صوت (3.2 کیلومتر در ثانیه)، برای سیستم های پدافند هوایی فرصتی جهت واکنش نمی گذارد. علاوه بر این، در مقایسه با موشک های بالستیک معمولی، کینژال در امتداد مسیر مسطح تر پرواز می کند. کینژال حملات دقیقی را انجام می دهد و می تواند با استفاده از کلاهک رادار به اهداف متحرک ضربه بزند.
معمولا MiG-31K در پایگاه روسیه در منطقه کالینینگراد، مستقر نمی شود. یک گروه قدرتمند از نیروهای زمینی، ناوگان بالتیک روسیه و موشک های "اسکندر" کوتاه برد که قادر به حمل بار هسته ای هستند در آنجا وجود دارد. بیشتر 50 هواپیمای موجود در این پایگاه، Su-27 و Su-24قدیمی هستند. درست است که Su-30SM و Su-35Sجدید به تدریج به آنجا منتقل می شوند.
بنابراین، استقرار MiG-31Kدر کالینینگراد به احتمال زیاد تهدیدی برای تلافی است، هشداری هدفمند به ناتو. اگر اسکندر در کالینینگراد به غرب پرتاب شود، فقط تا حومه شمالی برلین پرواز خواهد کرد. همانطور که راب لی تحلیلگر نظامی در توییتر نوشت، کینژالی که از حریم هوایی منطقه کالینینگراد پرتاب شد، می تواند به اکثر پایتخت های اروپای غربی و آنکارا برسد. کینژال قادر است این اهداف را 7-10 دقیقه پس از پرتاب از حوزه کالینینگراد مورد حمله قرار دهد. شایان ذکر است که انتقال نیروهای روسیه به بلاروس نه تنها تهدیدی برای کی یف پایتخت اوکراین است، بلکه هدف آن حفاظت از منطقه کالینینگراد در برابر فشار ناتو است.
سیاه چاله روسی، کابوسی برای ناوگان آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
گزارش و تحلیل
"سیاه چاله" روسی، کابوسی برای ناوگان آمریکایی
البته روسیه می تواند نقاط مختلفی را در جهان مورد حمله قرار دهد، زیرا بیش از هزار موشک بالستیک قاره پیما و بمب افکن موشک کروز دارد. اما حتی استفاده محدود از چنین سیستم های استراتژیک می تواند یک جنگ هسته ای ویرانگر را تحریک کند. شاید مسکو معتقد است (درست است یا نه - یک سوال دیگر است) که کینژال با برد کوتاهتر یک تهدید جدی ، اما "قابل استفاده" است. زیرا بعید است که باعث درگیری استراتژیک هسته ای با ایالات متحده شود.
کینژال تنها در صورتی به هدف اصابت می کند که از هواپیمایی که با سرعت زیاد پرواز کند پرتاب شود. به همین دلیل از MiG-31 رهگیر پدافند هوایی انتخاب شد که می تواند به سرعت 3 ماخ برسد. روسیه تنها 10 تا 20 فروند MiG-31K مدرنیزه شده یعنی "میگ" دارای قابلیت حمل کینژال دارد. بنابراین، انتقال کینژال به چکالوفسک نشان می دهد که ارتش روسیه با چه جدیتی خود را برای موقعیت های غیر قابل پیش بینی آماده می کند. بازدارندگی ناتو از مشارکت در درگیری در اوکراین از جمله آنها است.
در عین حال، روشن نیست که آیا پوتین جنگی را علیه اوکراین آغاز خواهد کرد یا نه؟ در جریان مذاکرات با ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، پوتین به وی گفته است که پس از پایان رزمایش‌ها در بلاروس در 20 فوریه، 30 هزار سرباز شرکت‌ کننده در آن از آنجا خارج خواهند شد. زمان نشان خواهد داد که آیا پوتین حقیقت را گفته یا اینکه آخرین انتقال نیروها و وسایل روسیه، از جمله سلاح های مافوق صوت به کالینینگراد بسیار واضح تر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала