راه بازگرداندن حافظه از دست رفته به خاطر بالا رفتن سن اعلام شد

© Flickr / Allan AjifoBrain power
Brain power - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
اشتراک
محققان علوم اعصاب در دانشگاه کوئینزلند استرالیا به این نتیجه رسیده اند که سلنیوم، ماده معدنی موجود در آجیل برزیلی، گوشت، غذاهای دریایی و نان پخته شده از غلات کامل، می تواند حافظه از دست رفته به خاطر بالا رفتن سن را بازگردادند .
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نشریه ScienceDirect منتشر کرده است.
به گفته کارشناسان، سلنیوم همچنین به بهبود سریعتر وضع مغز پس از سکته کمک می کند. در طول این مطالعه، دانشمندان آزمایشی را روی موش های مسن انجام دادند. به حیوانات مکمل سلنیوم به طور منظم داده شد. به زودی مشخص شد که تولید نورون های جدید در مغز این موش های آزمایشگاهی افزایش یافته است، توانایی های شناختی آنها با وجود سن بالا به تدریج شروع به بهبود می کند.
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
تاثیر سوء امیکرون بر حافظه
علاوه بر این، دانشمندان اثرات سلنیوم را بر حافظه، توجه و یادگیری در موش هایی که سکته کرده بودند، ارزیابی کردند. نتایج این مطالعه نیز دلگرم کننده بود.
دکتر تارا واکر، رهبر پژوهشگران اعلام کرد:"موش‌های جوان در تست‌های حافظه و یادگیری واقعاً خوب عمل می‌کنند، اما پس از سکته، دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند. با این حال، زمانی که ما به موش‌های سکته مغزی با سلنیوم مکمل کردیم، توانایی‌های شناختی آنها شروع به بهبود کرد".
به گفته دانشمندان، کشف آنها به یافتن راه های جدید برای بهبود توانایی های ذهنی افراد مسن کمک می کند اما مصرف مکمل سلنیوم را بدون نیاز و بدون مشورت با متخصص توصیه نمی کنند. متخصصان هشدار داده اند که افزایش بیش از حد این ماده در بدن می تواند بسیار مضر باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала