چرا آمریکا و ناتو تضمین امنیتی روسیه را نادیده گرفتند؟

© Sputnik / Alexey Nikolsky  /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در باره پاسخ آمریکا و ناتو در خصوص تضمین امنیتی روسیه توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در باره پاسخ آمریکا و ناتو در خصوص تضمین امنیتی روسیه توضیح داد.
ولادیمیر پوتین اظهار داشت:"احساس می شود که مسکو هیچگونه درخواستی مطرح نکرده است و موضع آنها: کلیشه و سکوت در دادن پاسخ بوده است.
اینطور به نظر می‌رسد و احساس می‌شود که گویا ما اصلا این سوالات را مطرح نکردیم و آنها کلا آن ها را نادیده گرفتند. ما کلیشه سیاسی و پیشنهاداتی در باره مسائلی را مشاهده می کنیم که فاقد اهمیت درجه اول هستند".
کرملین: مسکو هیچ توهمی در مورد ناتو ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2021
کرملین: مسکو هیچ توهمی در مورد ناتو ندارد
گفتنی است که چندی پیش، روزنامه اسپانیایی El Pais متن پاسخ های ایالات متحده و ناتو را روز 2فوریه منتشر کرد. در این سند، به ویژه، گفته شد که واشنگتن آماده نیست که به مسکو تضمین دهد که اوکراین در آینده عضو ناتو نخواهد بود.
علاوه بر این، ایالات متحده از روسیه خواست تا فورا تنش اوضاع در نزدیکی مرزهای اوکراین کاهش دهد و آمادگی خود را برای گفتگو با مسکو در مورد اصل تقسیم ناپذیری امنیت اعلام کرد. این اصل برای اولین بار در نشست هلسینکی در سال 1975 ( نشست خلع سلاح هلسینکی) تعریف و تاکید شد که حفظ امنیت همه طرف‌های شرکت‌کننده، که هم کشورهای غربی و هم اتحاد جماهیر شوروی سابق را شامل می‌شود، مهم است. در این سند خاطرنشان شده که ناامنی هرطرف ممکن است پیامدهای منفی برای کل جامعه بین‌المللی به همراه داشته باشد. در عین حال، واشنگتن حق هر کشوری برای پیوستن به هر ائتلافی را یادآور شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала