کالین: پوتین قصد حمله به اوکراین یا اشغال آن را ندارد

© AP Photo / Emrah Gurelکالین: پوتین قصد حمله به اوکراین یا اشغال آن را ندارد
کالین: پوتین قصد حمله به اوکراین یا اشغال آن را ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
اشتراک
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه: هدف اصلی پوتین آغاز مذاکرات جدید با غرب درباره بسیاری از مسائل است.
به نقل از تی‌آرتی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: پیشنهاد رئیس جمهوری اردوغان برای گردهم آوردن ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بسیار حیاتی است.
به گفته این مقام ترکیه، اردوغان نقش مهمی در برگزاری نشست بین دو رئیس‌جمهوری ایفا خواهد کرد. سفر اردوغان به اوکراین در مرحله حساسی انجام گرفت و از استقبال کی‌یف و ناتو برخوردار شد.
کالین همچنین تصریح کرد که اسرائیل شروع به برداشتن گام‌های سازنده در مورد مساله فلسطین کرده است. سفر اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل به ترکیه هم برای روابط دو طرف و هم برای فلسطین مهم است.
کالین درباره تحولاتی که منجر به آغاز مرحله عادی سازی روابط بین تل‌آویو و آنکارا شد،‌ گفت: آنچه تغییر کرده دوره بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل است که 15 سال ادامه داشت. دولت جدید اسرائیل شامل گروه‌های مختلفی است و برای اولین بار گروه‌های فلسطینی در داخل دولت کنونی هستند.
وی افزود: دو بعد اصلی در روابط با اسرائیل مطرح است یکی اقتصاد، تجارت،‌ انرژی و گردشگری است و دیگری مساله فلسطین است. ما به اسرائیلی‌ها گفتیم که مساله فلسطین برای ما مساله عدالت است. ابراهیم کالین تصریح کرد که سربازان ترکیه در منطقه نقش مهمی در جلوگیری از موج جدید مهاجرت از منطقه ادلب سوریه که 2.5 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، ایفا کردند.
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت: هدف اصلی پوتین حمله به اوکراین و اشغال آن نیست بلکه تنها آغاز مذاکرات جدید با غرب درباره بسیاری از مسائل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала