پوتین: ما باید با ناتو بجنگیم؟

© Sputnik / Sergei Ilyin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین از افزایش امکانات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه خبر داد
پوتین از افزایش امکانات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه به جمعبندی مذاکرات با رئیس جمهور فرانسه پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه، دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را مفید و سازنده نامید. دیدار دو رئیس جمهور بیش از 5 ساعت بطول انجامید. رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، عدم اجرای توافق مینسک از سوی کی یف را متذکر شد و از سیاست ناتو انتقاد کرد و در صورتی که اوکراین سعی کند از راه نظامی، کریمه را پس بگیرد، در باره خطر جنگ هشدار داد.
ولادیمیر پوتین در خصوص تضمین امنیت گفت:" ما بخوبی درک می کنیم که آقای رئیس جمهور برای بحث در باره مسائل کنونی به مسکو سفر کرده اند که با تأمین امنیت اروپا و جهان در ارتباط است که کشور ما به عنوان عضو دائمی شورای امنیت مسئولیت خاصی را دارا می باشد.
گفتگو با ناتو در خصوص تضمین امنیت روسیه به پایان نرسیده است. در باره هیچ یک از مسائل کلیدی، عدم استقرار سیستم های ضربتی در نزدیکی مرزهای روسیه، بازگشت زیربنای اتئلاف ناتو به سال 1997 آمریکا هیچگونه پاسخی داده نشده است".
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
آنتونوف: روسیه قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد
پوتین با گفته مکرون موافقت نکرد که گویا روسیه حاکمیت اوکراین را نقض کرده است. وی در این خصوص افزود:" هیچگونه پیشرفتی در خصوص مسائل اصولی مانند اصلاحات قانونی، عفو، انتخابات محلی و جنبه های حقوقی مقام دونباس وجود ندارد. تا کنون فرمول "اشتاینمایر" در قوانین اوکراین تحکیم نشده است. گزینه دیگری برای توافق مینسک در باره بحران اوکراین وجود ندارد. حتی با وجود اینکه حکومت اوکراین و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هرازگاهی از رعایت آن سرباز می زنند. خوشت می آید، یا نمی آید، تحمل کن، خوشگل من. باید رعایت کنی، راه دیگری وجود ندارد".
ولادیمیر پوتین در خصوص استراتژی ناتو گفت:" روسیه در آن به عنوان دشمن عنوان شده است. آنها مثل گذشته سعی می کنند با استدلال اینکه اتحاد آتلانتیک شمالی یک اتحاد کاملاً دفاعی است، مسکو را آرام کنند. اما شهروندان بسیاری از کشورها با تجربه خود درک کردند که این گفته ها تا چه اندازه با واقعیت همخوان است، مثلا ساکنان کشورهای عراق، لیبی و افغانستان.
اعضای ناتو به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهند. روسیه اکیدا مخالف گسترش ناتو به حساب عضوگیری جدید در شرق است. زیرا این امر خطر جدی برای روسیه موجب می شود. نه ما، بلکه ناتو بسوی مرزهای ما می آید. اینکه می گویند روسیه، مهاجم است، حداقل با توجه به رفتار ناتو، از منطق صحیح بدور است.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
تحلیل گر اروپایی شرط فروپاشی ناتو را نام برد
ما 30 سال است که می گوئیم این کار را نکنید، آن کار را نکنید، اما نگرانی ها، درخواست ها و پیشنهادات ما کاملا نادیده گرفته می شوند. اگر اوکراین عضو ناتو شود، موجب بروز جنگ جهانی سوم آتلانتیک شمالی با روسیه خواهد شد که تلاش کی یف برای بازگرداندن کریمه از راه نظامی را ناکام خواهد گذاشت.
پتانسیل ناتو و روسیه غیرقابل مقایسه است، ما این را درک می کنیم، اما ما این موضوع را نیز درک می کنیم که روسیه یکی از ابرقدرت های هسته ای است. در بعضی جنبه ها حتی پیشرفته تر است. پیروزمند وجود نخواهد داشت. پیداست شما هم برخلاف اراده خود به این درگیری کشانده شده اید. شما حتی فرصت چشم برهم زدن نخواهید داشت که مجبور به اجرای ماده 5 توافق روم خواهید شد. جناب رئیس جمهور حتما تمایلی به این نوع پیشرفت رویدادها ندارند. من هم نمی خواهم. به این دلیل او در مسکو است و 6 ساعت است که مرا با سوال ها، تضمین ها و گزینه های مختلف یافت راه حل اذیت می کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала