نامه‌های عاشقانه اون را از ترامپ گرفتند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
اشتراک
دونالد ترامپ، اسناد ریاست جمهوری از جمله "نامه‌های عاشقانه" کیم جونگ اون را از کاخ سفید خارج کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "واشنگتن پست" با استناد به 3 منبع نزدیک به این قضیه، دونالد ترامپ، اسناد ریاست جمهوری از جمله "نامه‌های عاشقانه" کیم جونگ اون را از کاخ سفید خارج کرده بود که پس گرفته شدند.
مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا تاکید دارند که آنها سوءنیتی نداشته‌اند و بسته‌های خارج شده محتوی یادبودها، هدایا، نامه‌های رهبران جهان و سایر مکاتبات بوده است. این اقلام شامل مکاتبات با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی هم می‌شوند که زمانی ترامپ از آنها به عنوان "نامه‌های عاشقانه" یاد کرده بود و همچنین نامه‌ای از طرف باراک اوباما که برای او در کاخ سفید گذاشته شده بود.
 لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
آمریکا در حال بررسی امکان برگزاری نشست سران با کره شمالی است
به رسم یادبود، روسای جمهوری آمریکا در حال تحویل کاخ سفید به رئیس بعدی، یک یادداشت برای او می‌گذارند. آرشیو ملی و سخنگوی ترامپ به این گزارش واکنشی نشان ندادند. این اسناد ماه ژانویه به آرشیو بازگردانده شد. برخی از اسناد تحویل شده به این کمیته، تکه تکه شده و بعد با چسب نواری چسبانده شده‌اند و گفته می‌شود که پاره کردن اسناد کار همیشگی ترامپ بوده است.
لیندسی چروینسکی، یک مورخ ریاست جمهوری گفت: "تنها راهی که می‌توان یک رئیس جمهور را برای بلند مدت پاسخگو کرد، حفظ اسنادی درباره این است که چه کسی چه چیزی گفته، چه کسی چه کاری کرده و چه سیاست‌هایی اتخاذ شده یا ترغیب شده‌اند. و این بخش بسیار مهمی از چشم‌انداز پاسخگویی بلند مدت، فراتر از انتخابات‌ها یا کمپین‌های صرف است".
احتما اینکه ترامپ را مجبور به مسئولیت‌پذیری در این مورد بکنند، خیلی کم است. زیرا باید ثابت شود که او واقعا قصد پنهان کردن این اسناد را داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала