وزارت خارجه روسیه: منفی بافی علیه ایران یک بن بست است

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر به عقیده مسکو، تهران به ماندن در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای علاقمند است
به عقیده مسکو، تهران به ماندن در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای علاقمند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
اشتراک
رئیس اداره عدم انتشار و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه، تبلیغات منفی علیه ایران را یک بن بست دانست.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر یرماکوف، رئیس اداره عدم انتشار و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: تبلیغات منفی علیه ایران راهی جز بن بست نیست، تهران سلاح های هسته ای و حامل های آن را ندارد و هیچ تحولی در این راستا وجود ندارد. برای رفع نگرانی ها، کشورهای منطقه نیاز به گفت و گو بر اساس اصل تقسیم ناپذیری امنیت دارند.
وی افزود: در واقع ایران چیزی ندارد که همسایگانش در منطقه نداشته باشند. تبلیغات منفی علیه ایران یک بن بست است. یک بحث گسترده و همه جانبه در مورد مسائل امنیتی منطقه مورد نیاز است که در آن کشورهای خلیج می توانند سازوکارهایی را ایجاد کنند که اعتماد و شفافیتی که نگرانی و سوء ظن آنها را نسبت به یکدیگر برطرف می کند.
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: به وین باز می گردیم
یرماکوف گفت: چنین گفت‌وگویی بدون ایران و علیه آن امکان‌پذیر نیست.
وی یادآور شد که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از تهران می خواهد که فعالیت های مربوط به توسعه و ساخت موشک های بالستیک را که به گونه ای طراحی شده اند که قادر به حمل سلاح هسته ای باشند، انجام ندهد. این دیپلمات افزود: طرف ایرانی به شدت از این فراخوان پیروی می‌کند و نه سلاح هسته‌ای و نه حامل آن‌ها را در اختیار ندارد و هیچ اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهد.
یرماکوف گفت: مذاکرات در مورد تهدید موشکی تهران معمولاً بر این فرضیه استوار است که باید ایران را در همه جا مهار کرد و حداکثر موانع را برای همکاری بین‌المللی با آن در هر زمینه از جمله فضایی ایجاد کرد. علاوه بر این، همانطور که همه به خاطر دارند، تهدید موشکی ایران با جدیت در غرب به عنوان توجیهی برای استقرار دفاع موشکی آمریکا در اروپا افزایش یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала