نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: به وین باز می گردیم

© Photo / IRNAرابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حالی از قصد خود برای بازگشت به وین خبر می دهد که یک منبع اروپایی مدعی شده که احتمالاً مذاکره کنندگان ارشد روز سه شنبه با هم دیدار می کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران می‌گوید که به زودی برای ادامه مذاکرات وین، به پایتخت اتریش بازخواهد گشت.
وی در گفتگو با خبرگزاری "ام اس ان بی سی" مدعی شد: رئیس جمهور بایدن همچنان از ما می‌خواهد که به مذاکره در وین ادامه دهیم. هفته آینده به آنجا بازمی گردیم. این نشانه و نمادی است از تداوم باور ما به اینکه آن (برجام) هنوز نمرده است- اینکه باید آن را احیا کنیم چرا که (این کار) به نفع ما است.
رویترز با اشاره به اظهارات مالی می‌نویسد که گمان می‌رود منظور وی، از سرگرفته شدن مذاکرات طی هفته جاری میلادی باشد که امروز دوشنبه روز آغازین آن است.
احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
نماینده مجلس ایران: مذاکرات وین باید به لغو همه تحریم ها منجر شود
در همین حال، یک منبع اروپایی به رویترز گفته است که مذاکره کنندگان ارشد احتمالاً سه شنبه در وین دیدار می‌کنند.
آن طور که از اظهارنظرها برمی آید مذاکرات وین وارد مرحله حساسی شده و به همین دلیل، مذاکره کنندگان ارشد برای مشورت گرفتن در راستای اتخاذ تصمیم‌های سیاسی مهم، به پایتخت‌هایشان بازگشته‌اند.
آمریکا که برای بازگشت به برجام نیازمند اثبات اراده و حسن نیت خود است، روز جمعه برخی معافیت‌های تحریمی برنامه هسته‌ای ایران را که در زمان دونالد ترامپ لغو شده بود، بازگرداند. اما ایران هشدار داد که این اقدام کافی نیست و تا برآورده شده مطالبات این کشور مبنی بر برچیده شدن همه تحریم‌های ظالمانه فاصله دارد.
تیم دولت جدید ایران از همان ابتدا هم گفته بود که این کشور پیشتر یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده و شرط بازگشت آمریکا به این توافق، برچیدن همه تحریم‌ها فارغ از برچسب‌های ادعایی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала