مکرون به پوتین: فرانسه به دنبال اجتناب از جنگ و ایجاد اعتماد است

© Press Service of the President of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه
دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
اشتراک
رئیس‌ جمهور فرانسه، در سفر خود به مسکو روز دوشنبه در آغاز مذاکرات در کرملین به ولادیمیر پوتین گفت که هدف او اجتناب از جنگ و ایجاد اعتماد است.
امانوئل مکرون رئیس‌ جمهور فرانسه، که انتظار می‌ رود در ماه آوریل به‌ دنبال انتخاب مجدد باشد، خود را به‌ عنوان یک میانجی بالقوه در اوکراین معرفی کرده و پاریس نسبت به پیش‌ بینی‌ های واشنگتن، لندن و دیگر پایتخت‌ های غربی مبنی بر قریب‌ الوقوع بودن حمله روسیه ابراز تردید کرده است.
مکرون به رئیس جمهور روسیه گفت که به دنبال پاسخی "مفید" است که "البته به ما امکان می دهد از جنگ اجتناب کنیم و آجرهایی از اعتماد، ثبات و دیده شدن بسازیم". پوتین به نوبه خود گفت که روسیه و فرانسه "نگرانی مشترکی در مورد آنچه در حوزه امنیتی در اروپا اتفاق می افتد" دارند.
پوتین گفت: من می بینم که رهبری فعلی فرانسه شخص رئیس جمهور چقدر تلاش می کنند تا بحران مربوط به تامین امنیت برابر در اروپا برای یک چشم انداز جدی تاریخی را حل کنند.
مکرون در آستانه سفر به مسکو به روزنامه ژورنال دو دیمانش گفت: هدف ژئوپلیتیک روسیه امروز به وضوح اوکراین نیست، بلکه شفاف سازی قوانین همزیستی با ناتو و اتحادیه اروپا است.
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
آنتونوف: روسیه قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد
مکرون در بدو ورود به خبرنگاران گفت: من به طور منطقی خوشبین هستم اما به معجزات خود به خودی اعتقادی ندارم.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، پیش از آغاز مذاکرات گفت: وضعیت پیچیده‌ تر از آن است که بتوان انتظار پیشرفت‌ های قاطع را در طول یک نشست داشت.
روسیه بیش از صد هزار سرباز را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده است. این کشور برنامه‌ ریزی برای حمله را رد می‌ کند، اما می‌ گوید در صورت برآورده نشدن خواسته‌ هایش، از جمله وعده ناتو مبنی بر عدم پذیرش اوکراین و خروج برخی از نیروها از اروپای شرقی، آماده است "اقدامات فنی- نظامی" نامشخصی را اتخاذ کند.
واشنگتن این درخواست ها را رد کرده است اما می گوید که مایل است در مورد گام های کنترل تسلیحات و اعتمادسازی صحبت کند، که مسکو می گوید این اقدامات غیرمجاز است.
پسکوف گفت: در روزهای اخیر هیچ چیز جدیدی در مورد ضمانت های امنیتی برای روسیه وجود نداشته است. طرفین غربی ما ترجیح می دهند به این موضوع اشاره ای نکنند.
ایالات متحده و متحدانش دفاع از اوکراین با نیروی نظامی را رد کرده اند، اما می گویند که به هرگونه تهاجم با تحریم، ارسال تسلیحات و تقویت کشورهای ناتو در نزدیکی پاسخ خواهند داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала