اولیانوف: پیش نویس سند احیای برجام درباره لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است

© Photo / IRNAمیخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
اشتراک
نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین: پیش نویس سند احیای توافق هسته ای درباره لغو تحریم های آمریکا علیه ایران و اقدامات تهران در زمینه هسته ای است.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: پیش نویس سند احیای توافق هسته ای درباره لغو تحریم های آمریکا علیه ایران و اقدامات تهران در زمینه هسته ای است.
وی افزود: این یک سند سیاسی خواهد بود که گام‌های مشخصی برای بازگشت به برجام اولیه تعیین می‌کند. بخش سیاسی و ضمایم آن. این سند به لغو تحریم‌های آمریکا و همچنین گام‌هایی در زمینه هسته‌ای که ایران باید بردارد و در نهایت روند اجرای این توافقنامه ها می پردازد.
مذاکرات در وین درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران از روز سه شنبه 8 فوریه از سر گرفته می شود.
مذاکرات در وین برای احیای برجام و لغو تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در جریان است؛ دور هشتم در 27 دسامبر آغاز شد. حتی در دور هفتم، در آذرماه، طرفین بر سر دو پیش نویس توافق به توافق رسیدند که طرف اروپایی مواضع ایران را در آن گنجانده بود. در 31 دسامبر، مذاکرات به دلیل تعطیلات سال نو به حالت تعلیق درآمد؛ در 3 ژانویه، طرفین گفتگو را در وین ادامه دادند. بافری کنی، سخنگوی ایران گفت که مذاکرات به خوبی پیش می‌رود، اما ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پیشرفت در وین را "متوسط" ارزیابی کرد و از تهران خواست این موضوع را جدی بگیرد.
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران یک توافق هسته ای به نام برجام که شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران بود، منعقد کردند. در ماه می 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت از برجام خارج شود و تحریم ها علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد و از محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم چشم پوشی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала