وزیر نفت ایران از شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا خبر داد

© Photo / IRNAوزیر نفت ایران از شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا خبر داد
وزیر نفت ایران از شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
اشتراک
اوجی: در حوزه نفت و گاز برنامه‌های بسیار خوبی در دست اقدام داریم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت ایران با بیان اینکه کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورده است گفت: در حوزه نفت و گاز برنامه‌های بسیار خوبی در دست اقدام داریم.
جواد اوجی در ادامه با بیان این که گاز ترش و شیرین بالغ بر یک میلیارد مترمکعب است، افزود: سالانه 840 میلیون مترمکعب گاز، خروجی پالایشگاه هاست و ظرفیت تولید نفت هم حدود چهار میلیون بشکه و ظرفیت فروش هم دو میلیون و 500 هزار بشکه نفت است.

او ادامه داد: توسعه میدان‌های نفتی در خشکی و دریا و در بخش پایین دست پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها توسط نیرو‌های متخصص داخلی این صنعت در حال انجام است.

اوجی اضافه کرد: بیش از 65 تا 70 درصد نیاز‌های صنعتمان در تجهیزات و ادوات مورد نیاز این صنعت به کوشش فعالان این حوزه و صنعتگران و سازندگان داخلی در حال تأمین است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وزیر نفت ایران ادامه داد: در بحث توسعه میادین هم اتفاقات خیلی خوبی رقم خورد و با شرکت توانمند روسی در بحث انتقال فناوری و افزایش برداشت و ساخت برخی قطعات مورد نیاز صنعت نفت تفاهمنامه داشتیم که ان شاء الله در دو تا سه ماه آینده همه این‌ها به قرارداد منجر می‌شود.

اوجی افزود: این برنامه را با شرکت‌های چینی هم در قالب توافقنامه 25 ساله داریم و روسیه هم ظرفیت خیلی خوبی در حوزه ذخایر نفت و گاز دارد و ما هم این ظرفیت را داریم و صادرات و انتقال دانش در دو طرف اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت نفت به 100 دلار می‌رسد؟ گفت: پیش بینی‌ها روند رو به جلو و به همین سمت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала