محاکمه سرکرده گروه تندر

© Africa Studioمحاکمه سرکرده گروه تندر
محاکمه سرکرده گروه تندر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
اشتراک
جمشید شارمهد، سرکرده گروه تندر در ایران محاکمه شد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری تسنیم می‌نویسد؛ جلسه رسیدگی به پرونده سرکرده گروه تندر به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان به ارتباط جمشید شارمهد با اعضای اف بی آی و موساد اشاره کرد.
گفتنی است که بر اساس گزارش قوه قضاییه، جلسه رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد صبح روز یکشنبه به صورت علنی برگزار شد.
در جلسه دادگاه، بهروز حسنی اعتماد، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: جمشید شارمهد متولد 1334 تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکا است. وی متهم است به افساد فی الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی از جمله بمب گذاری در حسینیه شیراز در تاریخ 24 فروردین 1387 که موجب به شهادت رسیدن 14 نفر و مجروح شدن تقریباً 300 نفر شده است.
Судебный молоток и книги - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
آغاز دادگاه جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تندر + عکس
وی افزود: تلاش برای بمب‌گذاری در سد سیون شیراز در تاریخ 25 آبان 1385 و برنامه ریزی جهت ترور مسئول پروژه سد، همچنین انفجار در کفشداری حرم حضرت امام در تاریخ 30 آبان 1388 و آتش سوزی در هتل جهان تهران در هنگام ساخت و تهیه بمب جهت انفجار در حوزه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی از دیگر موارد اتهامی، متهم است.
نماینده دادستان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: متهم ازطریق یکی از عوامل خود با دو نفر از اعضای موساد آشنا شده و تلاش داشته تا حمایت آن‌ها را جلب کند. در همین راستا با شخصی به نام یعقوب آشنا شده و تلاش داشته است تا طرح راه کوروش خود را به دولت اسرائیل ارسال کند.
وی ادامه داد: در اقاریر متهم شارمهد آمده است که با یک تیم سیاسی از اف‌بی‌آی در ارتباط بوده و در خصوص اهداف گروه خود در ایران با آن‌ها صحبت می‌کرده است و در سال 2015 درباره جلب تیم‌های جاسوسی در ایران با این افراد صحبت داشته است.
خاطرنشان می‌شود که شارمهد، سرکرده گروه تندر است. این گروه در سال ۱۳۷۸ توسط فردی به نام فتح الله منوچهری بانام مستعار فروند فولادوند آغاز به کار کرده است اما پس از ناپدید شدن منوچهری از سال ۱۳۸۵ جمشید شارمهد رهبری این گروه را عهده دار می‌شود که مورد حمایت جدی دو سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل قرار می‌گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала