امیرعبداللهیان: هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر امیرعبداللهیان: هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم
امیرعبداللهیان: هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران درباره تعیین برخی پیش‌شرط‌ها در مذاکرات وین، گفت: ما هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم و اساسا مذاکرات ما یک روندی دارد که موضوع پیش‌شرط در آن مطرح نیست.
وی افزود: تا این زمان که ما با هم صحبت می‌کنیم، موضوعی به عنوان پیش‌شرط مطرح نیست ما متن یا پیشنهادی در چارچوب پیش شرط دریافت نکردیم و این مذاکرات قطعا بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی آن رسیدن به یک توافق خوب در راستای تامین منافع ملت و کشورمان باشد، پیش خواهد رفت.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه اقداماتی که روی کاغذ انجام می‌شود، می‌تواند اقدامات خوبی باشد، ادامه داد: یعنی هر فرمان اجرایی و یا اقدامی که تحریم‌های وضع شده پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام را مجددا به حالت قبلی خود و رفع تحریم‌ها برگرداند، از نظر ما اقدام خوب قلمداد می‌شود.
وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه آنچه که برای ما اهمیت دارد، عمل طرف آمریکایی است، گفت: ما نگاه می‌کنیم که بر روی زمین چه اتفاقی به وقوع می‌پیوندد. برای ما این مهم است که رفتار عملی آمریکایی‌ها در لغو تحریم‌ها را به طور ملموس و عینی مشاهده کنیم. آنچه که برای ما ملاک است، نتیجه گفت‌وگوهایی است که در مذاکرات وین دنبال می‌کنیم و توافقی که حاصل خواهد شد.
امیرعبداللهیان اذعان داشت: البته آمریکایی‌ها از طریق برخی واسطه‌ها، پیام‌های مکرری میفرستند و مدعی هستند که نا دارای حسن نیت هستیم. ما در روند فعلی مذاکرات، ابتکار جدی و قابل توجهی را از طرف آمریکایی ندیدیم.
وزیر امور خارجه ایران یادآور شد: بخشی از ابتکارات از نظر ما باید در مذاکرات 4+1 و از طریق non-paper هایی که به واسطه اتحادیه اروپا بین ما و آمریکایی‌ها تبادل می‌شود، قابل مشاهده باشد و یا ما در عمل شاهد لغو بخشی از تحریم‌ها باشیم. لذا رفتار عملی آمریکا برای ما ملاک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала