افزایش خطر مرگ از کووید برای افراد واکسینه نشده

© AP Photo / Oded Baliltyویروس کرونا کروناویروس سویه
ویروس کرونا کروناویروس سویه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
اشتراک
خطر مرگ از ابتلا به کووید-19 برای افراد واکسینه نشده 25 بار بیش از افرادی است که واکسینه شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به مطالعات انستیتوی عالی بهداشت ایتالیا، محققان ایتالیایی اعلام کردند که خطر مرگ از ابتلا به کووید-19برای افراد واکسینه نشده 25 بار بیش از افرادی است که واکسینه شده‌اند و هر دو دز واکسن و واکسن یادآور را نیز تزریق کرده اند.
مطابق با آمار منتشره از سوی آژانس ADN Kronos ایتالیا، افرادی که واکسینه نشده اند 27 بار بیش تر از افراد واکسینه شده، سر از بخش مراقبت های ویژه در می‌آورند.
دانش آموزان ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
آموزش و پرورش: دانش آموزان کرونا بگیرند، غرامتش را می دهیم +ویدئو، عکس
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد. به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала