اردوغان: ترکیه و اسرائیل می توانند بطور مشترک گاز را به اروپا برسانند

© REUTERS / Bernadett Szaboرجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
اشتراک
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در اظهار نظری که نشان از تمایل بیش از حد وی برای نزدیکی به تل آویو دارد، گفت که ترکیه و اسرائیل می توانند به صورت مشترک گاز را به اروپا برسانند. در اظهار نظری که نشان از تمایل بیش از حد وی برای نزدیکی به تل آویو دارد، گفت که ترکیه و اسرائیل می توانند به صورت مشترک گاز را به اروپا برسانند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اردوغان روز جمعه پس از بازگشت از اوکراین اعلام کرد که می توان از گاز طبیعی تل آویو در ترکیه استفاده کرد و دو طرف می توانند در یک پروژه مشترک برای انتقال آن به اروپا با یکدیگر تعامل کنند.
اردوغان روز پنجشنبه از سفر اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل در اواسط ماه مارس به ترکیه خبر داد. رییس جمهوری ترکیه خاطر نشان کرد که همکاری انرژی در جریان سفر هرتزوگ به ترکیه در دستور کار قرار دارد و همچنین آنکارا در حال مذاکره برای امضای توافق گاز طبیعی با عراق است.
پاشینیان به ترکیه خواهد رفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
پاشینیان به ترکیه خواهد رفت
نقش رئیس جمهور اسرائیل در ساختار سیاسی نمادین است اما در ماه نوامبر اردوغان با نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم نیز گفتگوی تلفنی داشت.
تل آویو و آنکارا در سال ۲۰۱۸ سفرای خود را پس از ایجاد اختلافات شدید اخراج کردند.
انتقاد آنکارا بخاطر اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل و سیاست آن در قبال فلسطینی ها، روابط آنها را پر تنش باقی گذاشت. رژیم صهیونیستی از ترکیه خواسته که حمایت خود از حماس را کنار بگذارد.
ترکیه برای ترمیم روابط تیره با برخی از دولت های منطقه سیاست های خود را تغییر داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала