پیرترین جانور روی کره زمین با ۱۹۰ سال سن + عکس

پیرترین جانور روی کره زمین با ۱۹۰ سال سن
پیرترین جانور روی کره زمین با ۱۹۰ سال سن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
اشتراک
جاناتان، لاک‌پشت غول‌پیکری که در جزیره سنت هلن، قلمرو برون‌مرزی بریتانیا در اقیانوس اطلس جنوبی زندگی می‌کند، با حدود ۱۹۰ سال سن کهنسال‌ترین جانور زنده روی خشکی‌های زمین است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام نو، برآورد می‌شود که جاناتان حدود سال ۱۸۳۲ در مجمع‌الجزایر سِیشلز اقیانوس هند متولد شد، و هنگامی که حدوده ۵۰ سالش بود همراه سه لاک‌پشت دیگر در سال ۱۸۸۲ به سنت هلن آورده شد. عکسی از جاناتان در سال ۱۸۸۶ وجود دارد که او را چهار سال پس از ورودش به سنت هلن نشان می‌دهد.
از آن زمان تا به حال، جاناتان در محل اقامت رسمی فرماندار سنت هلن زندگی می‌کند و تحت حمایت دولت بریتانیاست. این روزها به دلیل کهولت، جاناتان آب مروارید گرفته و نابینا شده است. او حس بویایی خود را نیز از دست داده است، که باعث شده نتواند غذا را تشخیص دهد. اما شنوایی‌اش هنوز عالی است.
از آنجا که جاناتان از نمادهای جزیره سنت هلن است، تصویرش روی سکه پنج پنی این جزیره نقش بسته است. وقتی که در فوریه ۲۰۱۴ ممالک مشترک‌المنافع بریتانیا در حال آماده‌سازی خود برای مسابقات ورزشی این اتحادیه بریتانیایی بودند، باتوم بازی‌ها سر راه خود به کشورها و قلمروهای دیگر به سنت هلن آورده شد، و فرماندار وقت جزیره در حالی که باتوم را به دست گرفته بود، در کنار جاناتان در محوطه فرمانداری عکس گرفت.
بر اساس رکوردهای جهانی گینس، رکورد کهنسال‌ترین لاک‌پشت جهان در اختیار توئی مالیلا است که در سال ۱۹۶۶ در ۱۸۹ سالگی در تونگا درگذشت. اعتقاد عمومی بر این است که آدوایتا، لاک‌پشت غول‌پیکر باغ جانورشناسی کلکته در هند هنگامی که در سال ۲۰۰۶ درگذشت ۲۵۵ سال سن داشت.
لاک‌پشت‌ها در زیستگاه‌های متنوعی از جمله بیابان‌ها، علفزارهای خشک، درختچه‌ها، جنگل‌های همیشه سبز مرطوب، از سطح دریا تا کوهستان‌ها زندگی می‌کنند. بیشتر آنها زیستگاه‌های نیمه‌خشک را دوست دارند. امروزه تنها دو گونه زنده از لاک‌پشت‌های غول‌پیکر وجود دارد، و باقی در اثر فعالیت‌های بشری و مسائل دیگر منقرض شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала