سرانجام ترساندن روسیه برای آمریکا چه خواهد بود؟

© Sputnik / Aleksey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و شی جین پینگ
پوتین و شی جین پینگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
اشتراک
در چین برای ایالات متحده آمریکا توضیح دادند که ترساندن روسیه، چه نتیجه‌ای برای آمریکا خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "South China Morning Post"، کارشناسان چینی در مقاله منتشره در نشریه مذکور ابراز عقیده کردند و نوشتند که تلاش آمریکا برای استقرار مجتمع‌های موشکی در منطقه آسیا-اقیانوسیه و اروپا، موجب شکست ایالات متحده در مسابقه تسلیحاتی بین واشنگتن، پکن و مسکو خواهد شد.
در چین، Wu Riqiang دانشیار کرسی پژوهش های بین المللی دانشگاه خلق چین در این مقاله نوشت:" گسترش نامحدود سیستم پدافند موشکی می تواند چین و روسیه را به ساخت تسلیحات قوی تر جهت مقابله با آن سوق بدهد.
مسأله گسترش تسلیحات فضایی نیز یک موضوع جدی است. نظامی کردن فضا می تواند کشورهایی را دربرگیرد که خواهان دسترسی صلح‌آمیز به فضا هستند".
یو گان افسر ارتش آزادیبخش خلق چین گفت:"خطر پنهان در این زمینه آن است که بعضی از کشورها ممکن است تا قبل از نابودی کامل سلاح شیمیایی، برای برقراری کنترل خود آن، تلاش ورزند".
پوتین: آمریکا نگرانی های اساسی مسکو را نادیده گرفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
پوتین: آمریکا نگرانی های اساسی مسکو را نادیده گرفته است
گفتنی است، روسیه و چین بیانیه مشترکی درباره روابط بین‌الملل در چارچوب سفر روز 4 فوریه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به پکن تصویب کردند. در این سند به ویژه آمده است که طرفین از ایالات متحده می‌خواهند از طرح‌های استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه و اروپا دست بردارد و این کشورها هماهنگی خود را در این زمینه تقویت خواهند کرد. در این بیانیه همچنین آمده است که چین و روسیه، آمریکا را برای تسریع در از بین بردن ذخایر تسلیحات شیمیایی خود تحت فشار قرار می‌دهند و از آمریکا خواسته شده است تا فعالیت‌های جنگ بیولوژیکی را به ‌طور باز و شفاف گزارش کند.
روسیه و چین نه تنها از خروج یکجانبه آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) علیرغم نگرانی همه جهان ابراز نارضایتی کرده‌اند، بلکه نوعی سیگنال را نیز به آمریکا ارسال کرده‌اند. وان چینگ سونگ در واکنش به بیانیه روسیه و چین در دیدار رهبران دو کشور گفت که آنها حتی هماهنگی نزدیک تری را در زمینه حفاظت از امنیت استراتژیک در کشورهای خود اجرا خواهند کرد، زیرا در این زمینه جایی برای عقب نشینی وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала