خبرگزاری آمریکایی به اشتباه از "تهاجم" روسیه به اوکراین خبر داد

© Flickr / Scott Beale / Laughing Squidخبرگزاری آمریکایی بلومبرگ
خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
اشتراک
خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به اشتباه تیتری را در وب سایت خود درباره "تهاجم" روسیه به اوکراین منتشر کرد اما سپس به خاطر انتشار خبر نادرست عذرخواهی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، طوری که در دفتر هیئت تحریریه بلومبرگ اعلام شد، مقاله مربوطه در ساعت 16:00 به وقت محلی (بعد از نیمه شب به وقت تهران) منتشر شد. روزنامه نگاران آمریکایی اذعان کردند: "ما در حال تهیه تیتر برای بسیاری از سناریوها هستیم و تیتر "روسیه به اوکراین حمله کرد" ناخواسته منتشر شد و افزودند که از این اشتباه پشیمان هستند.
شرایط چگونگی ظاهر شدن یک مطلب نادرست و تحریک آمیز در وب سایت این خبرگزاری در حال بررسی است.
اعلام آمادگی اردوغان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین برای حل اختلافات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اعلام آمادگی اردوغان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین برای حل اختلافات
روابط روسیه و غرب در ماه های اخیر بیش از پیش متشنج شده است. کشورهای غربی مسکو را به تدارک "تهاجم" به اوکراین متهم می کنند و در این رابطه حضور خود را در شرق اروپا تقویت کرده و تهدید به تشدید تحریم ها می کنند. روسیه همه این ادعاها را رد می کند و یادآور می شود که کی یف به توافقات مینسک پایبند نیست: نیروهای مسلح اوکراین نیمی از پرسنل خود را در نزدیکی خط تماس متمرکز کرده و از سلاح های ممنوعه به نیرویهای مردمی شلیک می کنند.
مسکو بارها اشاره کرده است که هدف از سرهم بندی داستان های مربوط به "تجاوز" ایجاد گروه نظامی خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه است. علاوه بر این، کرملین و وزارت امور خارجهروسیه توضیح دادند که دلیل اصلی تشدید تنش در اوکراین، اقدامات ایالات متحده و ناتو است که مربیان نظامی، تسلیحات و تجهیزات را به آنجا می فرستند، تعداد رزمایش ها را افزایش می دهند و در نتیجه کیف را به سمت ماجرا جویی های نظامی سوق می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала