روسیه 73 میلیون یورو برای نیروگاه حرارتی سیریک به ایران اعتبار می دهد

© Photo / Moskva city news agencyروسیه 73 میلیون یورو برای نیروگاه حرارتی سیریک به ایران اعتبار می دهد
روسیه 73 میلیون یورو برای نیروگاه حرارتی سیریک به ایران اعتبار می دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی گفت: برای ادامه فعالیت نیروگاه سیریک در سال ۲۰۲۲ درخواست اختصاص ۷۳ میلیون یورو داشتیم که با رایزنی‌های انجام شده، این درخواست مورد تایید وزارت دارایی روسیه قرار گرفت و اکنون درحال گشایش ال.سی مربوطه است.
به گزارش اسپوتنیک، بهنام خائفی‌نژاد مجری طرح نیروگاه های بخاری شرکت برق حرارتی امروز (پنجشنبه) به این خبرگزاری گفت: عملیات اجرایی این نیروگاه از خرداد ماه امسال به صورت رسمی و با گشایش ال. سی آغاز شد.
وی ادامه‌ داد: فعالیت اجرایی این طرح از همان زمان شروع و در سال ۲۰۲۱ نسبت به اخذ ۶.۲ میلیارد یورو از دولت روسیه اقدام شد.
مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی گفت: برای امسال صد درصد مبلغ درخواست شده مورد تایید قرار گرفته و امید است با پیگیری‌های اخیر کل این مبلغ جذب شود.
زنگنه: ایران از سرمایه گذاری روسیه در صنعت نفت استقبال می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2020
زنگنه: ایران از سرمایه گذاری روسیه در صنعت نفت استقبال می کند
خائفی‌نژاد اضافه‌کرد: مطابق برنامه زمانی مقرر است فاز نخست این پروژه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ وارد شبکه شود که با دریافت نقدینگی لازم امید است در زمان مقرر به مرحله بهره‌برداری برسد.
در حال حاضر هم در این پروژه حدود هفت شرکت ایرانی به صورت مستقیم در حال فعالیت بوده و ۲۵۰ نفر نیروی ایرانی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.
در دیدار "سیداحسان خاندوزی" وزیر امور اقتصادی ایران با وزیر اقتصاد روسیه، طرفین ضمن بررسی وضعیت پروژه‌های مشترک از جمله نحوه استفاده از خط اعتباری پنج میلیارد دلاری روسیه بر توسعه مناسبات اقتصادی در آینده تأکید کردند.
در این ملاقات که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی روسیه برگزار شد، توافقات پیشین ۲ وزارتخانه در خصوص نحوه استفاده از خط اعتباری پنج میلیارد دلاری روسیه مورد بررسی قرار گرفت.
مدرن‌سازی نیروگاه رامین اهواز، افزایش ظرفیت نیروگاه سد گتوند و همچنین تامین بخشی از هزینه فازهای ۲ و سه نیروگاه بوشهر از دیگر محورهایی بود که مورد تاکید و بررسی ۲ طرف قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала