گفتگوی نماینده آمریکا با نمایندگان کشورهای عربی درباره مذاکرات وین

© Photo / IRNAرابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن درباره مذاکرات وین گفتگو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران دیشب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: امروز گفت و گوی خوبی با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن درباره مذاکرات فعلی ما برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام داشتم.
رابرت مالی افزود همانطور که مذاکرات در هفته های آینده مذاکرات به نتیجه می رسند، ما به مشورت نزدیک با همکاران منطقه ای خود ادامه خواهیم داد.
اکنون دور هشتم مذاکرات وین که از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود، پس از نزدیک به ۳۰ روز رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک وارد یک دوره تنفس کوتاه تصمیم‌گیری سیاسی شده که بعد از چند روز ادامه خواهد یافت.
بتازگی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که مذاکرات وین در مورد احیای توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مرحله نهایی قرار دارد، و در حال حاضر نیازمند تصمیمات سیاسی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در نشستی گفت:" با توجه به برنامه و زمان بندی، وارد مرحله نهایی مذاکرات برجام شده ایم. تصمیمات سیاسی لازم است. به همین دلیل مذاکره کنندگان برای رایزنی کوتاه به کشورهایشان بازگشتند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала