هکری به تنهایی کل اینترنت کره شمالی را قطع کرد

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر Вирус-вымогатель на экране ноутбука
Вирус-вымогатель на экране ноутбука - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
هکری که کره شمالی او رنجانده و ناراحت کرده بود، به تنهایی کل اینترنت این کشور را خاموش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مدتی پیش اطلاع حاصل شد که اینترنت در سراسر کره شمالی تقریباً به طور کامل قطع شده است. اکنون اطلاعاتی در مورد اینکه دقیقاً چه کسی مسئول این کار بوده، ظاهر شده است.
پاداش ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات دو هکر ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
پاداش ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات درباره دو هکر ایرانی
در ابتدا فرض بر این بود که فقط یک گروه سازمان یافته به اندازه کافی بزرگ می تواند چنین حمله جدی را انجام دهد اما سپس معلوم شد، تنها یک مجرم سایبری در ورای این کار وجود دارد - یک هکر آمریکایی با نام مستعار P4x.
به گفته خود این هکر ، او در سال 2021 قربانی یک حمله هکری کره شمالی شد. در آن زمان، بسیاری از محققان امنیت سایبری در غرب مورد هدف متخصصان کره شمالی قرار گرفتند. P4x نیز همچون بقیه تحت توزیع قرار گرفت.
او گفت که هکرهای کره ای سعی کردند ابزارهای او را بدزدند و همچنین حفره هایی در پروتکل های امنیتی وی پیدا کنند. در ابتدا هکر آمریما برای کمک به مقامات فدرال آمریکا مراجعه کرد اما آنها از کمک به او خودداری کردند. سپس خود وی ابتکار عمل را در دستان خود گرفت.
این هکر با سوء استفاده از آسیب پذیری ها، حملات DoS را به سرورها و روترهای کره شمالی انجام داد. او در نهایت تمام وبسایت های کره شمالی را برای حدود شش ساعت خاموش کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала