پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت+ فیلم

© Photo / IRNAپایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت
پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
یک رسانه عراقی از وقوع حمله موشکی علیه پایگاه نظامیان ترکیه در استان موصل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، منابع خبری محلی بامداد پنجشنبه از شلیک‌شدن چندین راکت به سمت پایگاه "زلیکان" محل استقرار نظامیان ترکیه‌ای در شمال عراق خبر دادند.
کانال تلگرامی "صابرین‌نیوز" در خبری فوری نوشت: "حمله موشکی شدید به پایگاه زلیکان ترکیه در استان موصل انجام شده است".
این رسانه عراقی توضیح داد حداقل ۱۲ فروند راکت به پایگاه زلیکان در شمال عراق اصابت کرده است.
صابرین‌نیوز دقایقی بعد خبر داد که در پی وقوع آتش‌سوزی در پایگاه نظامی ترکیه در استان موصل، ستون‌های دود از این محل به آسمان بلند شده است.
این منبع سپس اعلام کرد: "گروهی که خود را "احرار سنجار" می‌نامند، مدعی حمله به پایگاه اشغالی زلیکان ترکیه با ۲۰ فروند راکت هستند و جزئیات آن را متعاقباً منتشر خواهند کرد".
صابرین‌نیوز می‌گوید منابع محلی این تصاویر را ضبط کرده‌اند که لحظات اولیه عملیات موشکی علیه پایگاه زلیکان را نشان می‌دهد.
این رسانه عراقی دقایقی بعد گزارش داد که ۳ نظامی ترکیه‌ای در پی حمله موشکی به پایگاه این کشور در موصل، کشته یا زخمی شدند.
همچنین گفته می‌شود بعد از حمله موشکی به پایگاه زلیکان، بالگردهای ترکیه‌ای در حال گشت‌زنی بر فراز منطقه هستند.
پیشتر نیز پایگاه نظامی ترکیه در شرق استان موصل هدف حمله موشکی ناشناس قرار گرفته بود که نیروهای این کشور نیز با شلیک توپخانه‌ای پاسخ دادند.
ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق آغاز کرده است. آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала