واکنش آلمان به ایجاد محدودیت برای دویچه وله در روسیه

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش آلمان به ایجاد محدودیت برای دویچه وله در روسیه
واکنش آلمان به ایجاد محدودیت برای دویچه وله در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
وزارت خارجه آلمان: اقدامات روسیه علیه دویچه وله باعث تنش در روابط آلمان و روسیه می شود.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آلمان، اقدامات روسیه علیه شرکت تلویزیون و رادیو دولتی آلمان دویچه وله هیچ مبنایی ندارد، آنها باعث تنش در روابط آلمان و روسیه می شوند.
در این بیانیه آمده است: "اقداماتی که امروز از سوی دولت روسیه علیه دویچه وله اعلام شد، بی‌اساس است و نشان‌دهنده تنش جدیدی در روابط آلمان و روسیه است".
وزارت خارجه آلمان خاطرنشان کرد که "اگر این اقدامات واقعاً اجرا شود، این امر به طور قابل توجهی پخش رایگان روزنامه‌نگاران مستقل در روسیه را محدود می‌کند که در زمان‌های پرتنش سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است".
دویچه وله dw - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
روسیه دویچه وله آلمان را تعطیل کرد
سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه آلمان در واکنش به تصمیم برای تعطیلی برنامه تلویزیونی و رادیویی دولتی آلمان دویچه وله در روسیه گفت: برای کانال تلویزیونی روسی RT DE همان قوانینی اعمال شد که در آلمان برای سایر شبکه ها اعمال می شود.
"ما به طور قاطعانه مقایسه بین دویچه وله و RT DE را رد می کنیم. دویچه وله به عنوان یک شرکت رسانه ای مستقل فعالیت می کند که کارکنان آن سال ها به عنوان روزنامه نگار آزاد در روسیه تحت قوانین فعلی و با مجوزهای مناسب کار می کنند. RT DE در حال حاضر بدون مجوز پخش می کند. مجوز و درخواست مجوز نمی کند، اگرچه توزیع برنامه تلویزیونی و رادیویی منوط به صدور مجوز است. بررسی این واقعیت بر عهده نهادهای مسئول و مستقل رسانه های دولتی است که دیروز تصمیم گرفتند."
وزارت امور خارجه گفت: "دولت فدرال نمی تواند و نباید بر رویه تاثیر بگذارد. طبق قوانین آلمان، RT DE حق دارد از تصمیم سازمان رسانه دولتی شکایت کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала