پوتین از سطح بالای بی سابقه همکاری بین روسیه و چین خبر داد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
روابط روسیه و چین به سطح بی سابقه ای از مشارکت همه جانبه و تعامل استراتژیک رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مقاله خود برای خبرگزاری شینهوا بیان کرد که در وب سایت کرملین منتشر شده است.
وی تعامل دو کشور را الگوی کارآمدی، مسئولیت پذیری و تعهد به آینده خواند. به گفته رئیس دولت، روسیه و چین در روابط خود منافع یکدیگر را در نظر می گیرند. وی در عین حال به اصول و رهنمودهای اساسی برای کار مشترک دو کشور اشاره کرد.
ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد که مسکو و پکن در تلاش برای افزایش پویای پتانسیل مشارکت اقتصادی هستند و همه فرصت ها برای این کار وجود دارد. وی از جمله همکاری در بخش هایی مانند استخراج و فرآوری مواد معدنی، ساخت تاسیسات زیربنایی و کشاورزی را ذکر کرد. یک اتحاد انرژی دوجانبه نیز بین دو کشوردر حال شکل گیری است.
Генсек альянса Йенс Столтенберг во время выступления в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2022
استولتنبرگ: ناتو نگران نزدیکی روسیه و چین است
علاوه بر این، روسیه فرصت‌هایی را برای توسعه مشارکت در بهره برداری از فضای کیهانی از جمله استفاده از سیستم‌های مکان یابی ملی و اجرای پروژه ایستگاه علمی بین‌المللی در کره ماه می‌بیند. به گفته رهبر روسیه، برگزاری سال‌های همکاری علمی، فنی و نوآوری که در سال‌های 2020-2021 در هر دو کشور انجام شد، انگیزه جدی برای تقویت روابط دوجانبه ایجاد کرد.
رئیس جمهور روسیه از کمک همکاران چینی خود در راه اندازی تولید واکسن های روسی اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت در چین تشکر کرد. وی همچنین از ساماندهی به موقع تحویل تجهیزات حفاظتی لازم قدردانی کرد.
پوتین خاطرنشان کرد که به لطف همبستگی روسیه و چین در اجلاس سران جی 20 در سال گذشته، در دستیابی به تصمیمات متعادل از جمله در مورد مسائل مربوط به شناسایی واکسن ها و گواهی های واکسن توفیق حاصل شد . وی تاکید کرد که روسیه امیدوار تقویت بیشتر همکاری ها در مبارزه با شیوع ویروس کرونا است.
مقاله رهبر روسیه در آستانه دیدار وی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین که در حاشیه المپیک پکن در 4 فوریه برگزار می شود، منتشر شد.ه است در این مقاله خاطرنشان شده است که مذاکرات آتی طیف وسیعی از موضوعات بشردوستانه را پوشش خواهد داد، اما توجه ویژه به توسعه روابط تجاری خواهد شد.
رئیس جمهور همچنین از تلاش تعدادی از کشورها برای سیاسی کردن المپیک انتقاد کرد. او نوشت: "این اساساً اشتباه است و برخلاف روح و اصول منشور المپیک است". پوتین همچنین ابراز اطمینان کرد که تجربه غنی چین به این کشور اجازه می دهد بازی ها را در سطح بالایی برگزار کند.
پیش از این گزارش شده بود که هیئت رهمراه ئیس جمهور روسیه در المپیک آتی پکن به دلیل شیوع بیماری همه گیر شامل 10 نفر به جای 25 نفر معمول خواهد بود. اطلاع حاصل شده است که ایگور سچین، رئیس شرکت "روس نفت"، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و نیکولای شولگینوف وزیر انرژی، دیمیتری چرنیشنکو معاون نخست وزیر و یوری اوشاکوف دستیار رهبر فدراسیون روسیه به همراه پوتین به چین خواهد رفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала