واکنش کرملین به اعزام تعداد بیشتری از نیروهای مسلح آمریکا به اروپا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد اعزام نیروهای مسلح آمریکا به این معنی است که ایالات متحده به تشدید تنش ها در اروپا ادامه می دهد که صحت نگرانی های روسیه را ثابت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، پنتاگون از اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به اروپا در بحبوحه تشدید بحران در اطراف اوکراین خبر داده بود.
پسکوف به خبرنگار شبکه تلویزیونی سی انا ان گفت: "ایالات متحده در واقع به ایجاد تنش در اروپا ادامه می دهد.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
بایدن رسماً با اعزام نیروهای جدید به اروپا موافقت کرد
به گفته وی، اعزام نیروهای آمریکایی به اروپا "بهترین دلیل این است که ما، روسیه، دلیل آشکاری برای نگرانی داریم."
روابط روسیه و غرب در ماه های اخیر بیش از پیش متشنج شده است. کشورهای غربی مسکو را به تدارک "تهاجم" به اوکراین متهم می کنند و در این رابطه حضور خود را در شرق اروپا تقویت کرده و تهدید به تشدید تحریم ها می کنند. روسیه همه این ادعاها را رد می کند و یادآور می شود که کی یف به توافقات مینسک پایبند نیست: نیروهای مسلح اوکراین نیمی از پرسنل خود را در نزدیکی خط تماس متمرکز کرده و از سلاح های ممنوعه به نیرویهای مردمی شلیک می کنند.
مسکو بارها اشاره کرده است که هدف از سرهم بندی داستان های مربوط به "تجاوز" ایجاد گروه نظامی خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه است. علاوه بر این، کرملین و وزارت امور خارجهروسیه توضیح دادند که دلیل اصلی تشدید تنش در اوکراین، اقدامات ایالات متحده و ناتو است که مربیان نظامی، تسلیحات و تجهیزات را به آنجا می فرستند، تعداد رزمایش ها را افزایش می دهند و در نتیجه کیف را به سمت ماجرا جویی های نظامی سوق می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала