رکورد افزایش قیمت برنج ایرانی

© Fotolia / NorGalРис
Рис - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
با افزایش ۶۸.۵ درصدی قیمت برنج ایرانی، بالاترین حد رشد قیمت آن برای امسال در آمارهای رسمی ثبت شده است، این روند در بازار نیز مشهود است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، قیمت برنج در سال جاری همواره روند افزایشی طی کرد که هم در بازار و هم در آمارهای رسمی مشهود بوده است.
گزارش های اخیر از بازار نشان داده بود که قیمت برنج ایرانی تا مرز ۹۰ هزار تومان در هر کیلو رسیده است و برنج وارداتی نیز تا حدود ۳۵ هزار تومان قیمت خورده است.
بررسی گزارش جدید مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت قیمت برنج نیز نشان می‌دهد که برنج ایرانی در دی ماه سال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۸.۵ درصد گران شده در حالی که در سال جاری تاکنون چنین درصد افزایش قیمتی برای برنج ثبت نشده بود.
بر اساس این گزارش هر کیلو برنج ایرانی که در دی ماه پارسال به طور متوسط ۳۳.۷ هزار تومان قیمت داشته در آذرماه سال جاری به ۵۱.۶ هزار تومان رسیده است اما در دی ماه متوسط قیمت تا ۵۷ هزار تومان پیش رفته و حتی تا بیش از ۶۴ هزار تومان هم نرخ رسمی برای آن ثبت شده است.
برنج  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2021
افزایش واردات برنج به ایران
برنج ایرانی نسبت به آذرماه امسال بیش از ۱۰ درصد گران شده است.
اما در رابطه با وضعیت قیمت برنج خارجی نیز در دی ماه پارسال هر کیلو به طور متوسط ۲۳.۷ هزار تومان بوده و در آذرماه امسال به متوسط تا ۳۰ هزار تومان رسیده است. در دی ماه برنج خارجی در هر کیلو به طور متوسط بیش از ۲۸.۸ هزار تومان و تا ۳۳.۳ هزار تومان هم قیمت خورده است.
بر این اساس برنج خارجی وارداتی نسبت به آذر ماه ۳.۴ و درمقایسه با دی ماه پارسال ۲۱.۸ درصد افزایش قیمت دارد.
گفتنی است که واردات برنج با ارز نیمایی انجام می شود و در ۹ ماهه امسال حدود یک میلیون تن به ارزش بیش از ۸۱۸.۸ میلیون دلار واردات آن انجام شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала