آیا شرق و غرب سیاسی با جغرافیایی فرق می‌کند؟

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر ایران و آمریکا
ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
کارشناس: برخی که می‌گویند کار به شاخ نداشته باشید شیرش را بدوشید سخن اشتباهی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فارس"، حسین شریعتمداری، مدیرمسئول موسسه مطبوعاتی کیهان با بیان اینکه شرق و غرب سیاسی با جغرافیایی فرق می‌کند و شعار "نه شرغی نه غربی" به معنای آن است که ما به کشوری وابستگی نداشته باشیم، اظهار داشت که نه شرقی و نه غربی که یک حق است، پوششی شده برای گفتن یک باطل از سوی برخی.
وی وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی غبار غم، بدعت و بداندیشی را زدود و اسلام ناب را آنچنان که در صدر بود، عرضه کرد ادامه داد: "با انقلاب اسلامی آنچه از اسلام فراموش شده بود، بازگشت. اسلامی که ظلم ستیز نباشد، اسلام نیست، اسلامی که به وجود ظلم ستیزان در کنار فقیران تن دهد، اسلام نیست و نام آن به تعبیر امام، اسلامی آمریکایی است.
سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
سناتور ارشد آمریکایی خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد
مادام که ما هستیم با اسلام آمریکایی در ستیز هستیم و درگیری ما با نظام سلطه ماهوی است یعنی ماهیت‌های ما با هم در ستیز است. برخی که می‌گویند کار به شاخ نداشته باشید شیرش را بدوشید سخن اشتباهی است.
این درگیری زمانی تمام می‌شود، یا ما در حاکمیت از اسلام ناب دست بکشیم، یا نظام سلطه از خوی استکباری‌اش کوتاه بیاید؛ چون در افق پیش رو هیچ یک محتمل نیست، پس درگیری ادامه دارد، ممکن است که صورت آن تغییر کند امام ماهیت آن پابرجاست.
آمریکا می‌داند چه اتفاقی افتاده که تمام توان خود را برای مقابله با انقلاب به میدان آورده است. ویژگی دوم این انقلاب این است که مرز نمی‌شناسد، انقلاب اسلامی برای صدور روادید نمی‌خواهد. اگر برای امنیت کشور به سوریه نرفته بودیم الان باید پوتین داعشی‌ها را واکس می‌زدیم.
آمریکایی‌ها ۵۰ هزار مستشار نظامی در ایران داشتند و نخست وزیر، وزیر و نماینده تعیین می‌کردند و فرزندان ما و امکانات ما را به مکانی می‌فرستادند بجنگند یا تدارک ببرند که ربطی به ما نداشت. امروز تمام خاک اروپا زیر پوشش موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن ماست.
واکنش ایران به درخواست آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری آژانس انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
گزارش و تحلیل
ایران می تواند اورانیوم ۹۶ درصد تولید کند
در آن زمان ما قدرت نداشتیم اما امروز داریم، زمانی می‌گفتند که به ما اسلحه ندهند اما امروز می‌گویند که اسلحه نگیرید از آنها.
شرایط خطیر است، اما خطرناک نیست ضمن اینکه ما گام به گام در حال حرکت هستیم. اگر کسی بتواند افکار عمومی را مدیریت کند می‌تواند رفتار عمومی را در چنگ خود بگیرد.
شرق و غرب سیاسی با جغرافیایی فرق می‌کند و شعار "نه شرقی نه غربی" به معنای آن است که ما به کشوری وابستگی نداشته باشیم. مذاکرات برای لغو تحریم‌ها بود و هیچ تحریمی لغو نشد، یک‌هزار و ۵۰۰ تحریم علیه کشور اعمال شده است. فردی بلاهایی بر سر کشور آورده، بعد رفته کنار ایستاده است در حالی که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت امروز باقی مانده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала