گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و قزاقستان

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
رئیس جمهور ایران در گفتگوی تلفنی با همتای قزاقستانی خود، امنیت، ثبات و آرامش جمهوری قزاقستان را برای جمهوری اسلامی ایران با اهمیت توصیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با قاسم ژومارت توکایف، همتای قزاقستانی خود، "امنیت، ثبات و آرامش کشور دوست و برادر جمهوری قزاقستان را برای جمهوری اسلامی ایران با اهمیت توصیف کرد".
درس هایی که باید از قزاقستان بگیریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
درس هایی که باید از قزاقستان بگیریم
رئیسی تصریح داشت: از استقرار آرامش و ثبات در منطقه حمایت می‌کنیم. رئیس جمهور ایران با اشاره به دیدار اخیر خود با توکایف در حاشیه اجلاس شانگهای در تاجیکستان تصریح کرد: همانطور که در آن دیدار تاکید کردم، سطح فعلی مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو جانبه متناسب با سطح روابط سیاسی نیست و امیدوارم در سی‌امین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور بتوانیم گام بلندی در راستای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی برداریم.
رئیس جمهور قزاقستان نیز در این مکالمه تلفنی بیان داشت: در ۳۰ سال سپری شده از برقراری روابط دیپلماتیک، دو کشور توانسته‌اند سطح مطلوبی از روابط نزدیک و دوستانه را با یکدیگر ایجاد کنند و یقین دارم که آینده روابط دوجانبه بسیار پرثمر و درخشان خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала