پیشنهاد رشوه شرکت اسرائیلی سازنده "پگاسوس" در ازای دسترسی به شبکه های جهانی

© AFP 2023 / Mario Goldmanپیشنهاد رشوه شرکت اسرائیلی سازنده "پگاسوس" در ازای دسترسی به شبکه های جهانی
پیشنهاد رشوه شرکت اسرائیلی سازنده پگاسوس در ازای دسترسی به شبکه های جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
افشاگری مدعی شد که شرکت اسرائیلی NSO برای دسترسی به شبکه های سلولی ایالات متحده "کیسه های پول نقد" پیشنهاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پُست نوشت: افشاگری که این موضوع را در افشاگری های محرمانه به وزارت دادگستری که بررسی شده است، توضیح داده است، گفته: شرکت اسرائیلی نظارتی NSO Group پیشنهاد داده است که به نمایندگان شرکت های امنیت تلفن همراه آمریکایی در ازای دسترسی به شبکه های تلفن همراه جهانی "کیسه های پول نقد" بدهد.
گری میلر کارشناس امنیت تلفن همراه، ادعا می کند که این پیشنهاد طی یک کنفرانس تلفنی در آگوست سال ۲۰۱۷ بین مقامات گروه NSO و نمایندگان کارفرمای او در آن زمان Mobileum، یک شرکت مستقر در کالیفرنیا که خدمات امنیتی را به شرکت های تلفن همراه در سراسر جهان ارائه می دهد، ارائه شده است.
شایعه حمله هکرهای ایرانی به کارزار انتخاباتی ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
جاسوسی از دیپلمات‌های فنلاندی با بدافزار پگاسوس افشا شد
به گفته میلر، مقامات NSO به طور خاص به دنبال دسترسی به آنچه شبکه SS7 نامیده می‌شود، بودند که به شرکت‌ های تلفن همراه کمک می‌کند تا تماس‌ ها و خدمات را در زمانی که کاربرانشان در جهان پرسه می‌زنند، هدایت کنند.
شرکت های نظارتی سعی می کنند به شبکه های ارتباطی سلولی دسترسی پیدا کنند تا اهداف را در موقعیت جغرافیایی قرار دهند و سایر خدمات جاسوسی را ارائه دهند. شرکت‌ های تلفن همراه با محدود کردن دسترسی به شبکه SS7 و استفاده از فایروال‌ ها برای مسدود کردن درخواست‌ های رایانه‌ ای که اطلاعات شخصی مشتریان خود را جستجو می‌کنند، به دنبال جلوگیری از چنین نفوذهایی هستند.
به گفته چهار نفر از افراد آشنا به این تحقیقات که عناصر آن را توصیف کردند، ادعاهای میلر در زمانی علنی می شود که وزارت دادگستری در حال انجام تحقیقات جنایی علیه NSO به دلیل ادعاهایی مبنی بر هک غیرقانونی تلفن ها و سوء استفاده از شبکه های کامپیوتری با فناوری این شرکت توسط مشتریانش است. به شرط ناشناس ماندن افشاگر برای بحث در مورد موضوعاتی که مجاز به افشای عمومی نیستند. این افراد نمی‌دانستند که ادعای میلر چه نقشی در این تحقیقات دارد یا اینکه آیا در نهایت علیه NSO که در اسرائیل مستقر است، اتهاماتی مطرح خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала