وزیر خارجه تاجیکستان: بهبود روابط تهران-دوشنبه کاملاً احساس می‌شود

© Photo / IRNA"سراج الدین مهرالدین" وزیر خارجه جمهوری تاجیکستان
سراج الدین مهرالدین وزیر خارجه جمهوری تاجیکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه تاجیکستان روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را مطلوب اعلام کرد و گفت: بهبود روابط تهران-دوشنبه به خوبی احساس می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سراج الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان این مطلب را ضمن یک نشست مطبوعاتی بیان کرد.
مهرالدین که در این نشست مطبوعاتی از فعالیت‌های دولت تاجیکستان در زمینه سیاست خارجی طی سال 2021 نتیجه گیری می‌کرد، نخستین سفر رسمی خارجی "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور ایران به تاجیکستان در 17-18 سپتامبر سال گذشته میلادی را مهم خواند و گفت: ضمن این سفر بیانیه مشترک سران دو کشور و همچنین 8 سند همکاری به امضا رسید که برای توسعه روابط دوجانبه مهم است.
توسعه سازمان شانگهای به معنای پیشرفت آن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
تاجیکستان: عضویت ایران در سازمان شانگهای به سود همه کشورهای عضو خواهد بود
وزیر امور خارجه تاجیکستان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر چشم انداز روابط میان تاجیکستان و ایران در سال 2022، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور ایران به تاجیکستان به صورت عمده بر بهبود روابط و تجدید سیاست خارجی دو کشور در قبال یکدیگر تمرکز داشت که خوشبختانه شاهد توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فنی و فرهنگی در پی این سفر هستیم.
مهرالدین در ادامه با مطلوب عنوان کردن سطح روابط میان دو کشور، تاکید کرد: تاجیکستان همیشه خواهان گسترش مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بوده و تلاش می‌کند تا همکاری‌ها بیش از پیش قوی‌تر شوند.
وی همچنین گفت: طبق دستور روسای جمهور دو کشور وزارت خانه‌های امور خارجه و سایر نهادهای مربوطه تاجیکستان و ایران پیگیر اجرای توافقاتی هستند که طی سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان حاصل شده است. به نظر من بهبود روابط میان دو کشور به خوبی احساس می‌شود و مطمئنم که طی سال جاری میلادی تعدادی از اقدامات دوجانبه تحقق خواهند یافت که رسانه‌ها در جریان آن قرار خواهند گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала