واکنش کاربران به نورپردازی همزمان پرچم‌های ایران و چین بر روی برج آزادی تهران +عکس

© Photo / Zahra Ahmadiایران و فرانسه به مبادله زندانیان پرداختند
ایران و فرانسه به مبادله زندانیان پرداختند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
شهرداری تهران از اکران همزمان پرچم‌های ایران و چین بر روی برج آزادی اظهار بی‌اطلاعی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی خبری مبنی بر نورپردازی برج میدان آزادی تهران با پرچم‌های چین و ایران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته که با واکنش منفی کاربران ایرانی همراه شده است. روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در واکنش به این نمایش گفته است: "بنیاد رودکی با همکاری سفارت چین و انجمن دوستی ایران و چین اکران پرچم‌ چین بر روی برج آزادی را انجام داده و شهرداری تهران از این موضوع اطلاع نداشته است."
محمد جواد زمان آبادی، روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در توئیتی نوشت: "از تصمیمات عجیب، یکی هم این که سال‌هاست سازه میدان آزادی در اختیار بنیاد رودکی است و محوطه میدان در اختیار شهرداری تهران و نتیجه آنکه با صلاح‌ دید جدید بنیاد و همکاری با سفارت چین، مپینگ پرچم چین در شب آغاز دهه فجر اکران می‌شود و ما هم مثل بقیه بهت زده تماشایش می‌کنیم."
گفته می‌شود پرچم چین در کنار پرچم ایران روی برج آزادی به صورت ویدئو مپینگ به نمایش درآمده است. برخی خبرگزاری‌های ایرانی درباره شب سال نو چینی‌ها توضیح دادند که این اقدام در راستای شروع سال نو چینی و البته افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی در این کشور انجام شده است. امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه نیز با انتشار این تصاویر ضمن تبریک سال نو چینی نوشت: "با وجود تحریم المپیک توسط آمریکا، ملت ایران در کنار چین خواهد بود."
بسیاری از کاربران نورپردازی پرچم چین و ایران بر روی میدان آزادی را مشکوک عنوان می‌کنند و با ابراز نگرانی از این موضوع می‌گویند یک قدم به نفوذ چینی‌ها به ایران نزدیک‌تر شدیم. تعدادی از کاربران گمان می‌کنند با دیدن این صحنه ترس در وجودشان رخنه کرده و نشانه‌هایی از عدم اعتماد به دولت در آن‌ها به وجود آورده است. برخی از کاربران بر این عقیدند که ایران با این حرکت اقتدار خود را زیر سوال برده است زیرا هیچ یک از کشورهای منطقه این کار را انجام ندادند و حتی کشورهای تحت سلطه نیز از انجام اقداماتی همچون در اختیار گذاشتن میدان اصلی پایتخت‌ کشور‌شان که با قراردادی از آن استفاده شود استقبال نکردند. کاربرانی هم بر این باورند برج آزادی ساختمانی قدیمی با طراحی فوق‌العاده است که نشان از هنر ایرانی داشته و بر روی آن جایی برای پرچم‌ دیگر کشورها نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала