مارموت پیش بینی کننده بهار درست یک قبل از روز مارموت جان سپرد

© AP Photo / Gene J. Puskarمارموت پیش بینی کننده بهار درست یک قبل از روز مارموت جان سپرد
مارموت پیش بینی کننده بهار درست یک قبل از روز مارموت جان سپرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
مارموتی به نام مل که پیش بینی کننده معروف آب و هوا ایالت نیوجرسی آمریکا بود به طور ناگهانی درست یک قبل از روز مارموت (گراندهاگ) در شهر میلتاون این ایالت جان سپرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را رادیوMontana Public منتشر کرده است.
روز گراندهاگ هر سال در 2 فوریه در ایالات متحده جشن گرفته می شود. در این روز به رفتار مارموت ها نگاه می کنند و پیش بینی می کنند که آمریکایی ها بهار زود هنگام خواهند داشت یا زمستان طولانی. اگر حیوان با ترک راسو، سایه خود را ببیند، شش هفته آینده سرد خواهد بود و اگر نه، هوا گرم خواهد بود. نام معروف ترین مارموت در این کشور فیل از پانکسسوتاونی، پنسیلوانیا است. علاوه بر او، مل، دیو از شهر دانکرک ایالت نیویورک، چاک از منطقه استیتن آیلند ایالت نیویورک، و چاک از شهر ماریون ایالت اوهایو نیز به شهرت ملی دست یافتند.
ویدئوی رفتار جالب سنجاب تشنه که طرفداران زیادی پیدا کرده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2020
ویدئوی رفتار جالب سنجاب تشنه که طرفداران زیادی پیدا کرده
صاحبان مل گفتند که او اندکی قبل از آغاز یگانه روز کاری خود در سال درگذشت. این حیوان چنان ناگهانی مرد که فرصت پیدا کردن جایگزین وجود نداشت. علاوه بر این، بیشتر مارموت های دیگر در این زمان از سال هنوز در خواب زمستانی هستند. پرورش دهندگان مارموت اعتراف کردند که تعطیلات امسال خراب شد، اما به هموطنان خود اطمینان دادند که قطعا تا سال آینده یک پیش بینی کننده جدید پیدا خواهند کرد.
در سال 2021، تماشاگران به دلیل قرنطینه اجازه سر زدن به مل را نداشتند. با این حال، پیش بینی او به ساکنان محلی اعلام شد. آخرین پیش بینی مل، نوید رسیدن بهار زودرس در این سال بود.
روز مارموت برای اولین بار در سال 1887 جشن گرفته شد. مارموت سنجابی بزرگ در سرده مارموت ها است که ۱۵ گونه دارد. به طور متوسط، مارموت ها بین شش تا هشت سال عمر می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала