سنای آمریکا در یک قدمی تحریم روسیه

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisسنای آمریکا در یک قدمی تحریم روسیه
سنای آمریکا در یک قدمی تحریم روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
کارگروه متشکل از سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات آمریکایی در حال مذاکرات نهایی درباره قانون تحریم های روسیه هستند تا هرچه سریعتر این قانون را تصویب کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وبگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا نوشت: تاکنون ۲ مساله اصلی در این مذاکرات حل نشده باقی مانده است: تحریم های مربوط به خط لوله گازی نورد استریم ۲ که گاز روسیه را به آلمان منتقل می کند و زمان بندی اعمال تحریم ها. برخی سناتورهای جمهوریخواه خواستار اعمال برخی تحریم ها پیش از هرگونه تجاوز روسیه به خاک اوکراین شده‌اند.
واشنگتن پُست: درگیری شدید بین نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
واشنگتن پُست: درگیری شدید بین نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل
باب منندز سناتور ارشد دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در این باره گفت: ما در حال نهایی کردن جزئیات قانون تحریم روسیه هستیم و هنوز دو مساله حل نشده باقی مانده است، یکی تحریم های مربوط به نورد استریم ۲ و دیگری تحریم های پیش از اشغال و ما به تلاش خود ادامه می دهیم تا به توافق مشترکی دست پیدا کنیم. تصور می کنم که می توانیم.
مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه فلوریدا نیز در این باره گفت: هنوز اختلاف نظرهایی بر سر زمان بندی اعمال تحریم ها وجود دارد.وی افزود: مساله اصلی باقی مانده در مذاکرات این است که آیا تحریم ها باید در نتیجه اقدام خاصی از سوی روسیه مثل اشغال اوکراین اعمال شود یا نه و من تصور نمی کنم که سناتورهای دموکرات حاضر به اعمال تحریم های فوری علیه خط لوله نورد استریم ۲ باشند.
کشورهای غربی مدعی هستند که روسیه بیش از ۱۲۰ هزار نیروی نظامی خود را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است. مسکو از ناتو خواسته است تا نظامیان و تجهیزات نظامی خود را از شرق اروپا خارج کرده و اجازه پیوستن اوکراین به ناتو را ندهد.
پوتین: غرب در پاسخ به پیشنهادات تضمین امنیتی سه شرط روسیه را نادیده گرفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
پوتین: غرب در پاسخ به پیشنهادات تضمین امنیتی سه شرط روسیه را نادیده گرفت
مقام های آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که ارتش روسیه حضور خود در نزدیکی مرزهای اوکراین را تقویت کرده و تجهیزات درمانی و پزشکی را نیز به این مناطق ارسال کرده است. مسکو ادعاهای غرب درباره تلاش برای اشغال اوکراین را رد کرده ولی از ناتو خواسته است تا به طور شفاف اعلام کند که آیا تمایل دارد تا به تعهدات امنیتی مهم و کلیدی خود عمل کند یا نه.
باب منندز و جیمز ریچ رئیس و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کردند که سناتورها به توافق نهایی بر سر تحریم های روسیه نزدیک شده‌اند و این طرح طی هفته جاری نهایی خواهد شد.
منندز در این باره گفت: یک عزم قاطع و معتبر از سوی سناتورهای هر دو حزب برای حمایت از اوکراین وجود دارد و هر دو حزب بر سر این مساله توافق نظر جدی دارند که اگر روسیه خاک اوکراین را اشغال کند باید با تبعات جدی آن روبرو شود.
طرح پیشنهادی منندز مقام ها و موسسات مالی روسیه را هدف قرار خواهد داد. این طرح همچنین شامل مجازات و جریمه شرکت های فعال در روسیه خواهد بود که خدمات مالی مثل سوئیفت را به نهادهای روسی ارائه دهند. این طرح کمک های مالی و دفاعی و امنیتی بیشتری را برای اوکراین اختصاص خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала