استقرار جنگنده‌ های نسل پنجم آمریکا برای کمک به امارات

© Photo / Public Domainاستقرار جنگنده‌ های نسل پنجم آمریکا برای کمک به امارات
استقرار جنگنده‌ های نسل پنجم آمریکا برای کمک به امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
وزیر دفاع آمریکا و ولیعهد امارات در تماسی تلفنی درباره همکاری نظامی میان دو کشور به منظور آنچه "دفاع مقابل حملات حوثی‌ ها و دیگر تهدیدهای بالقوه در منطقه خاورمیانه" خواندند، به گفتگو پرداختند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون، روز سه‌ شنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات به گفتگو پرداخته است.
کربی گفت: این دو مقام درباره حملات اخیر حوثی‌ها علیه امارات که تلفات غیرنظامی بر جای گذاشت و همچنین تهدیدی علیه نیروهای مسلح آمریکایی و اماراتی مستقر در پایگاه هوایی الظفره بود، گفتگو کردند. وزیر دفاع بار دیگر این حملات را قویا محکوم کرده و به تعهد خود به شراکت استراتژیک ایالات متحده و امارات اشاره کرد.
در همین حال لوید آستین، ولیعهد امارات را از تصمیم خود برای استقرار نسل پنجم جنگنده‌ ها برای کمک به امارات در آنچه "دفاع علیه تهدیدات در این منطقه" خواند، مطلع کرد.
ترکیه حملات حوثی ها به عربستان و امارات را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
ترکیه حملات حوثی ها به عربستان و امارات را محکوم کرد
رئیس پنتاگون همچنین گام‌ هایی که ایالات متحده برای حمایت از امارات برداشته، از جمله تامین هشدار زودهنگام، همکاری در پدافند هوایی و ارسال ناوشکن یو.اس.اس کول آمریکا را برشمرد که مجهز به موشک‌ هدایت‌ شونده است و قرار است به نیروی دریایی امارات ملحق شود.
پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن اتاق عملیات میدانی نیروهای امارات در استان شبوه با شلیک موشک بالستیک خبر داد.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح حوثی های یمن، سه‌ شنبه در توییتی اعلام کرد که ارتش یمن شامگاه دوشنبه با شلیک یک موشک بالستیک اتاق عملیات میدانی مزدوران و نیروهای وابسته به امارات در شهرستان "عسیلان" در استان شبوه را هدف قرار داد.
وی در این باره گزارش داد: موشک شلیک شده به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد و منجر به کشته و مجروح شدن شمار قابل توجهی از نیروهای دشمن از جمله چند اماراتی شد. این اتاق، اتاق عملیاتی است که نبرد دشمن در شبوه را مدیریت می‌کند.
ارتش یمن صبح دوشنبه نیز با شلیک چند موشک و استفاده از چند فروند پهپاد مناطقی از ابوظبی و دوبی را هدف قرار داده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала