آیا عینک از چشمان در برابر ویروس کرونا محافظت می کند؟

© AP Photo / Andy Wongآیا عینک از چشمان در برای ویروس کرونا محافظت می کند؟
آیا عینک از چشمان در برای ویروس کرونا محافظت می کند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
دانشمندان مؤسسه بهداشت عمومی نروژ از داوطلبان برای انجام یک مطالعه گسترده و بررسی این تئوری دعوت می کنند که هر عینکی در برابر ویروس کرونا از انسان، محافظت می نماید.
به گزارش اسپوتنیک، این اطلاعیه در وب سایت مؤسسه بهداشت عمومی نروژ منتشر شده است.
در اطلاعیه منتشره آمده است: "ویروس می تواند از طریق چشم وارد بدن شود، بنابراین نمی توان منتفی دانست که عینک، از جمله عینک آفتابی، بتواند در برابر ویروس کرونا و سایر عفونت ها (به عنوان مثال، آنفولانزا) محافظت کند. برای روشن کردن این نکته به کمک شما (داوطلبان" طی دو هفته نیاز داریم. ما یک مطالعه در مقیاس بزرگ انجام خواهیم داد."
انجام تست کرونا ۱۰ برابر ارزانتر از پی سی آر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
انجام تست کرونا ۱۰ برابر ارزانتر از پی سی آر
داوطلبان قرار است به دو گروه تقسیم شوند – یک گروه از عینک در هنگام حضور در بین مردم استفاده می کند و گروه دوم بدون عینک خواهد بود. شرکت کنندگان با قرعه کشی خودکار در بین دو گروه تقسیم می شوند. آنها باید بالای 18 سال سن داشته باشند، در زندگی عادی از عینک استفاده نکنند (لنزهای تماسی مجاز است)، نباید بعد از 15 دسامبر سال گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده باشند و در نهایت باید تعدادی عینک در خانه داشته باشند.
شبکه تلویزیونی NRK می گوید هنگامی که اسکی بازان مشهور نروژی، یوهانس هوسفلوت کلبو و امیل آیورسن روز دوشنبه وارد محل بازی های المپیک پکن شدند، عینک داشتند زیرا متوجه شدند که با محافظت از چشمان خود می توانند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنند. اکنون دانشمندان قصد دارند این نظریه را آزمایش کنند. به داوطلبان پیشنهاد می شود فرم ویژه ای را در وب سایت پر کرده و به آزمایش بپیوندند.
دانشمندان بر این باورند که در حالت ایده آل، حدود 20000 داوطلب در شرایط سرعت گرفتن شیوع ویروس مورد نیاز است. این آزمایش قبلاً توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده و دانمارکی ها نیز تحقیقات خود را در این زمینه آغاز می کنند، انتظار می رود نتایج مطالعات نروژی و دانمارکی بعداً با هم مقایسه شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала