اگر همه مردم وگان شوند چه اتفاقی برای کره زمین می افتد؟

© Fotolia / Mimagephotos اگر همه مردم وگان شوند چه اتفاقی برای کره زمین می افتد؟
 اگر همه مردم وگان شوند چه اتفاقی برای کره زمین می افتد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
اشتراک
مردم می پرسند: آیا خودداری از مصرف گوشت واقعاً برای سلامت مفید است؟ متخصصان عواقب این سبک زندگی برای کل سیاره ما را مطالعه می کنند.
اسپوتنیک به نقل ازپایگاه خبری ساسه پست مصر می نویسد: "ببخشید، اما من یک وگان هستم." آیا تا به حال این عبارت را شنیده اید؟ در حالی که برخی از پرهیز از گوشت به عنوان یک سبک زندگی مطلوب حمایت می کنند، برخی دیگر گیاهخواری را به شکلی افراطی ترویج می کنند. اما در اینجا، در کنار مسائل مربوط به سلامت انسان، سؤال مهم دیگری مطرح می شود: آیا امتناع بشر از گوشت به نفع کره زمین است؟
گیاهخواری انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد
معمولا مردم به چند دلیل به طور همزمان از گوشت خودداری می کنند. این می تواند عشق به حیوانات و تمایل به یک سبک زندگی سالم تر باشد. کسانی هستند که به آینده سیاره ما اهمیت می دهند. در سال 2012، یک مطالعه بریتانیایی منتشر شد که در آن بیان شد که وگانیسم انتشار گازهای گلخانه ای سرانه را تا 3 درصد کاهش می دهد. یک مطالعه آرژانتینی منتشر شده در سال 2018 نشان می دهد که انتشار گازهای گلخانه ای بر اثر کاهش مصرف گوشت به میزان 30 درصد است.
حضور ٦٠٠٠٠نفر از گياهخواران در بزرگترين فستيوال وگان ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2017
حضور ٦٠٠٠٠نفر از گياهخواران در بزرگترين فستيوال وگان ها
گیاهخواری می تواند سرعت گرمایش جهانی را کاهش دهد
در سال 2016، یک تیم تحقیقاتی از مرکز بین المللی کلمبیا برای کشاورزی گرمسیری مطالعه ای را انجام داد. دانشمندان مدلی از توسعه این سیاره از سال 2016 تا 2050 در نظر گرفته اند. مشروط بر اینکه کل جمعیت آن از گوشت امتناع کنند. در نتیجه، دانشمندان دریافتند که محصولات گوشتی حدود 25 درصد از گازهای گلخانه ای را در جو تولید می کنند. مثال ایالات متحده ارائه شد، که در آن درصد گازهای گلخانه ای منتشر شده از تولید مواد غذایی برای یک خانواده چهار نفره با سطح گازهای گلخانه ای منتشر شده از رانندگی دو خودرو قابل مقایسه است.
به گفته تیم بنتون، کارشناس امنیت غذایی در دانشگاه لیدز، از نظر تغییرات آب و هوایی، کاهش مصرف و تولید گوشت می تواند مزایای قابل توجهی برای نسل های آینده داشته باشد.
یکی از نویسندگان مطالعه مذکور، مارکو اسپرینگمن، تأکید کرد که البته، اگر کل جمعیت کره زمین از خوردن گوشت خودداری کند، انتشار گازهای گلخانه ای می تواند تا 70 درصد کاهش یابد، اما ایده گذار مطلق به وگانیسم کاملا غیر واقعی است.
وگانیسم: تحولات اقتصادی و اجتماعی
خودداری از گوشت برای نسل های آینده ثمر خواهد داد. اما تکلیف کسانی که اکنون زندگیشان به تولید و فروش گوشت بستگی دارد، چه خواهد شد؟ مشکل جدیدی پدید خواهد آمد: بیکاری و ناآرامی اجتماعی. اول از همه، این امر در مورد ساکنان مناطق روستایی که بسیاری از آنها در بخش دامداری مشغول به کار هستند، صدق می کند.
به گفته بِن فالان، محققی از دانشگاه کمبریج که در حال مطالعه رابطه بین تقاضای غذا و تنوع زیست محیطی است، حدود 4 میلیارد حیوان و ده ها میلیارد مرغ بخشی از صنعت گوشت روی کره زمین هستند. انحلال این صنعت نه تنها یک فاجعه اجتماعی، بلکه یک فاجعه اقتصادی نیز خواهد بود. یک بحران اجتماعی-اقتصادی آغاز خواهد شد. و مارتین هلر، کارشناس دانشگاه میشیگان، معتقد است که ترک گوشت "راه حل جادویی" برای نجات سیاره نخواهد بود. کاهش مصرف فرآورده های گوشتی تنها زمانی نتایج مثبت خواهد داشت که با بسیاری از راه حل های دیگر ادغام شود. و البته، دولت ها و شرکت ها باید تغییرات را آغاز کنند. از سوی دیگر، همانطور که مطالعه فوق نشان داد، اگر مردم تا سال 2050 از مصرف گوشت پرهیز کنند، به دلیل شیوع کمتر بیماری‌های قلبی - عروقی، بیماری‌های عروق کرونر قلب، سکته مغزی، دیابت، انواع خاصی از سرطان، میزان مرگ و میر جهانی بین 6 تا 10 درصد کاهش می‌یابد. بدین ترتیب ، کاهش تعداد افرادی که از بیماری های مزمن مرتبط با گوشت رنج می برند، به نوبه خود باعث کاهش هزینه های پولی درمان می شود که 2 تا 3 درصد تولید ناخالص داخلی در سراسر جهان را تشکیل می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала