نخست وزیر مجارستان: رهبران اتحادیه اروپا خواهان درگیری با روسیه نیستند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر نخست وزیر مجارستان: رهبران اتحادیه اروپا خواهان درگیری با روسیه نیستند
نخست وزیر مجارستان: رهبران اتحادیه اروپا خواهان درگیری با روسیه نیستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
اشتراک
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در سخنانی اعلام نمود که هیچ رهبر و کشوری در اتحادیه اروپا وجود ندارد که بخواهد با روسیه درگیری داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان پس از گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: هیچ رهبری در اتحادیه اروپا وجود ندارد که بخواهد با روسیه درگیری داشته باشد.
به گفته نخست وزیر مجارستان، با توجه به شرایط ژئوپلیتیک کنونی، دیدار با پوتین مهم ترین دیدار در سال های اخیر کاری وی است.
اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: سفر من حفظ صلح است، زیرا می توانم بگویم که اتحادیه اروپا یکی است، به این معنی که یک رهبر در اتحادیه اروپا وجود ندارد که بخواهد درگیری با فدراسیون روسیه را آغاز کند.
جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
انتقاد بورل از تصمیم روسیه برای منع ورود برخی سیاستمداران اتحادیه اروپا به مسکو
از سوی دیگر امروز پوتین در کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، گفت: "همانطور که می دانید، به ما قول داده شد که زیرساخت های بلوک ناتو را حتی یک اینچ به شرق منتقل نکنند. همه این را به خوبی می دانند. امروز می بینیم که ناتو در کجا قرار دارد - لهستان، رومانی، کشورهای بالتیک."

وی افزود: "بر خلاف آنچه که گفته شد عمل کردند. به اصطلاح سر تکان دادند و فریب دادند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала