شناسایی ۳۵۰۷۰ بیمار جدید کووید۱۹ در ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareویروس کرونا در ایران
ویروس کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
اشتراک
تعداد نماینده های مبتلا به کرونا به ۴۵ نفر رسیده که این به جز آمار کارمندان مبتلا به کرونا در مجلس است که اگر آن هم اضافه شود، رقم بسیار بالایی خواهد شد.
مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران اخیرا گفت:
تعداد نماینده های مبتلا به کرونا به ۴۵ نفر رسیده که این به جز آمار کارمندان مبتلا به کرونا در مجلس است که اگر آن هم اضافه شود، رقم بسیار بالایی خواهد شد.
از این رو جلسات علنی در مجلس ایران برای سه شنبه و چهارشنبه لغو شده و تنها کمیسیون تلفیق فعالیت خود را مانند گذشته ادامه میدهد.
مقامات بهداشتی در ایران نیز‌ تاکید کردند که سویه امیکرون ویروس کرونا در اکثر استان‌ ها شایع شده و ایران را وارد "موج ششم" همه‌گیری کرونا کرده است.
از این رو بسیاری از محدودیت های کرونایی بار دیگر برای ایران فعال شده تا امیکرون تحت کنترل قرار گیرد، پیش بینی ها حاکی از این است که در هفته های آتی نیز میزان ابتلا شدت خواهد گرفت.
امیکرون نوع جدیدی از ویروس کرونا است که در آفریقای جنوبی شناسایی شد، موارد ابتلا به امیکرون ابتدا در کشور های بسیاری از جمله آفریقای جنوبی، بوتسوانا، هلند، پرتغال، بریتانیا (انگلستان و اسکاتلند)، استرالیا، هنگ کنگ، کانادا، دانمارک، اتریش، ایتالیا، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، سوئد، اسپانیا، آمریکا و آلمان تایید شد اما اکنون آمار بر این اساس است که هیچ کشوری از امیکرون در امان نمانده.
کرونا ویروس در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
امیکرون برای کدام دسته از افراد خطرناک‌تر است؟
اما کماکان میزان مرگباری این سویه از نوع دلتای کرونا کمتر ارزیابی شده.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:
تا کنون ۶۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۰۶ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۹۳ نفر دُز دوم و ۱۷ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۳۰۵ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۵۲۳ هزار و ۱۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
از دیروز تا امروز ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۴۴ نفر رسید.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۵۰۴ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
یک هزار و ۷۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۴۴ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала