پیشنهاد ناتو به گفتگو با روسیه

© Vitaly PodvitskiНАТО предлагает диалог
НАТО предлагает диалог - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه لتونی: ناتو به روسیه پیشنهاد گفت‌وگو می‌دهد، حالا رویدادهای آتی بستگی به روسیه خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ادگار رینکویچ، وزیر امور خارجه لتونی در توییتر نوشت که ناتو به روسیه پیشنهاد گفت‌وگو می‌دهد، حالا رویدادهای آتی بستگی به روسیه خواهد داشت.
در یادداشت توییتری وزیر خارجه لتونی آمده است:"ناتو به جای ضرب‌العجل، گفتگو را به روسیه پیشنهاد می کند. ناتو پیشنهاد می کند برای دستیابی به اقدامات کاهش تشنج و تحکیم اعتماد و شفافیت به گفتگو بپردازند. ما قاطعانه از اصول کلیدی پیروی می کنیم که شامل درهای باز و دفاع جمعی است. حالا روسیه باید انتخاب خود را به انجام برساند – صلح یا جنگ و تمام پیامدهای آن".
گفتنی است، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود که"روسیه از ناتو می خواهد توضیح دهد که اقدامات آنها در تقویت امنیت چگونه با حقوق سایر کشورها مرتبط است.
ما می خواهیم توضیح دهند چگونه آنها قصد دارند به تعهدات خود مبنی بر عدم تقویت امنیت خود به حساب امنیت دیگران عمل کنند. غرب می خواهد اوکراین را به ناتو بکشاند که واقعا روابط با روسیه را تضعیف خواهد کرد. مسکو این اقدامات را نقض آشکار تعهدات سیاسی رسمی صورت گرفته توسط روسای جمهور ایالات متحده و سایر کشورهای عضو ائتلاف می داند.
هربار مشخص می شود که خطی که قرار است از آن دفاع کنند به سمت شرق حرکت می کند. اکنون به اوکراین نزدیک شده اند. آنها همچنین می خواهند این کشور را به آنجا بکشانند. اگرچه همه می دانند که اوکراین آماده نیست و هیچ کمکی برای تقویت امنیت ناتو نخواهد کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала