ماجرای تقاضای یک میلیاردی شهردار رباط‌کریم برای اجاره مسکن +ویدئو، عکس

© Sputnik / Arina Topolevaآیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟
آیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
شهردار جدید رباط کریم طی نامه‎‌ای از شورای شهر برای رهن منزل مسکونی خود درخواست یک میلیارد تومان داشت که این موضوع واکنش‌های انتقادی کاربران را به همراه داشت.
به گزارش اسپوتنیک، شهردار رباط‌کریم یک ماه پس از تصدی شهرداری این شهر از شورای شهر رباط‌ کریم درخواست یک میلیارد تومان برای اجاره مسکن کرد. منوچهر جعفری رئیس شورای اسلامی شهرستان رباط‌ کریم در یک گفت‌و‌گوی خبری ضمن تایید لایحه و درخواست یک میلیاردی شهردار شهرستان برای اجاره منزل اظهار کرد: "شهردار شهرستان رباط‌ کریم طی ارسال یک لایحه به شورای اسلامی شهرستان درخواست هزینه اجاره یک خانه یک میلیاردی داشتند که از دستور کار خارج و اعضای شورا با این درخواست مخالفت کردند. چراکه با توجه به وضعیت بد اقتصادی شهرستان لزومی ندارد شهرداری برای اجاره مسکن چنین بودجه‌ای را درخواست کند."
رئیس شورای اسلامی رباط‌ کریم با اشاره به اینکه طبق قانون شهردار باید در مرکز شهر ساکن شود افزود: "به هرحال بنده و شورای اسلامی با این درخواست مخالف هستیم و از شهردار درخواست شده مشخصات، موقعیت مکانی، متراژ، مساحت و امکانات منزل مورد نظر را برای طرح در شورا به شورای اسلامی ارائه نماید. طبق قانون شوراهای اسلامی، ۵۰ درصد هزینه اجاره مسکن به عهده شورا می‌باشد و ۵۰ درصد دیگر را باید خود شهردار تامین کند."
این موضوع جنجال زیادی در فضای مجازی به پا کرد و با واکنش‌های تند کاربران بسیاری همراه شد. دسته‌ای از کاربران عنوان می‌کنند این حق ماست چراکه خودمان این افراد را انتخاب کرده‌ایم و این افراد به جای رسیدگی به مسائل و حل مشکلات مردم شهر، پیگیر تهیه خانه‌ی میلیاردی هستند. جمعی دیگری از کاربران از اینکه با این موضوع موافقت نشد ابراز خوشحالی می‌کنند اما گروهی عنوان می‌کنند اگر با این مبلغ برای اجاره‌ی خانه شهردار موافقت می‌شد می‌بایست پاسخگو مردم هم باشند به همین دلیل با درخواست وی موافقت نشد. تعدادی از کاربران نیز عنوان می‌کنند با کمتر از این مبلغ نمی‌توان در مرکز شهر خانه اجاره کرد و شهردار درخواست معقولانه‌ای داشته و نباید به او خرده گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала