بانک‌ها در ایران چه ساعتی شروع بکار می کنند؟

© AP Photo / Vahid Salemiبانک
بانک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
ساعت کاری بانک‌ها بنا به دلایل مختلفی همچون کاهش مصرف انرژی، شرایط جوی و آلودگی هوا، کرونا تغییر می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کارکنان بانک‌های دولتی موظف هستند از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح به ارائه خدمات بپردازند، اما بانک‌های خصوصی در این زمینه مستقل عمل می‌کنند.
ساعت کاری بانک‌ها بنا به دلایل مختلفی همچون کاهش مصرف انرژی، شرایط جوی و آلودگی هوا، مناسبت‌های مذهبی و در ۲ سال اخیر به جهت شیوع کرونا در مدت معینی تغییر می‌کند و دوباره به روال سابق بازمی‌گردد.
مجمع عمومی بانک دی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
درگیری و نزاع در مجمع عمومی بانک دی در ایران + فیلم
این تغییر ساعت موجب سردرگمی مشتریان بانک‌ها می‌شود و این موضوع موجب خلل در فعالیت مشتریان شده است. دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرده بود که برای یکپارچه‌سازی ساعت کاری بانک‌ها، کارکنان بانک‌های دولتی همچون کارکنان دولت باید از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح به مشتریان خود ارائه کنند.
محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی زیر نظر سازمان اداری و استخدامی نیستند، گفت: "هر کدام از بانک‌های خصوصی به صورت مستقل تصمیم می‌گیرند که از ساعت هشت یا هفت و ۳۰ دقیقه صبح کار خود را شروع کنند.
بحث استقلال بانک‌های خصوصی مربوط به بخشنامه دولت‌های گذشته است و ابلاغیه‌ای مبنی بر اینکه از چه ساعتی کار خود را شروع کنند در کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی وجود ندارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала