انتقاد بورل از تصمیم روسیه برای منع ورود برخی سیاستمداران اتحادیه اروپا به مسکو

CC BY 4.0 / Pietro Naj-Oleari / جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
بورل از تصمیم روسیه برای ممنوعیت ورود تعدادی از سیاستمداران اتحادیه اروپا بر اساس اصل برابری انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا از تصمیم روسیه بر اساس اصل برابری برای گسترش فهرست نمایندگان کشورهای اروپایی و نهادهای اتحادیه اروپا که از ورود به خاک روسیه منع شده‌اند انتقاد کرد و تهدید به تحریم روسیه کرد. روسیه این کار را در پاسخ متقابل به تحریم های اتحادیه اروپا انجام داده است.
وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که مسکو تصمیم گرفته است فهرست نمایندگان اتحادیه اروپا را که از ورود به فدراسیون روسیه منع شده اند گسترش دهد - این فهرست شامل روسای تعدادی از شرکت های نظامی خصوصی اروپایی (PMCs)، برخی از سیاستمداران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، و نهادهای اتحادیه اروپا است،
اتحادیه اروپا با قطر و آذربایجان درصورت توقف عرضه گاز از روسیه مذاکره می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اتحادیه اروپا با قطر و آذربایجان درصورت توقف عرضه گاز از روسیه مذاکره می کند
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است مسکو تصمیم گرفت لیست پاسخ را بر اساس اصل متقابل و برابری در برابر اتحادیه اروپا گسترش دهد.
به گفته وزارت امور خارجه روسیه، کسانی که "مسئولیت شخصی برای ترویج سیاست ضد روسی و "تحمیل" اقداماتی که حقوق قانونی ساکنان روس زبان و رسانه‌های روسی را نقض می‌کند، به لیست پاسخ برابر در اتحادیه اروپا اضافه شدند."
این تصمیم به این دلیل است که اتحادیه اروپا به سیاست غیرقانونی، مخرب و بی‌معنا به محدودیت‌های یکجانبه علیه روسیه ادامه می‌دهد و همچنین تصمیمات تبعیض آمیزی را که خودسرانه حقوق هموطنان و سازمان‌های روسی را محدود می‌کند را ترویج می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала