اشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین تمام شود

© Sputnik / Alexei Druzhininاشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین تمام شود
اشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین تمام شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر خارجه آمریکا عصر روز دوشنبه در تماس تلفنی به رایزنی و گفتگو پرداختند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، محمود عباس‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، آخرین رویدادهای اراضی فلسطینی و روابط دو طرف فلسطین و آمریکا را بررسی کردند.
عباس بار دیگر به بلینکن تاکید کرد: وضعیت کنونی غیرقابل ادامه است و باید اشغالگری اسرائیل در خاک کشور فلسطین خاتمه یابد، شهرک‌ سازی‌ ها و تجاوزات و تروریسم شهرک‌ نشینان متوقف شود.
عباس ادامه داد: باید به وضعیت تاریخی در حرم شریف احترام گذاشته شده و اخراج ساکنان فلسطینی از محله‌ های قدس اشغالی و ظلم به اسیران و بازداشت اجساد و قطع درآمدهای مالیاتی و نامساعد کردن اقتصاد فلسطین متوقف شوند.
عباس بر لزوم توقف اقدامات یکجانبه اسرائیل که راه حل دو کشوری را از بین می‌برد، تاکید کرد و گفت: باید به مرحله اجرای توافقات امضا شده بین دو طرف و برگزاری نشست‌ های کمیته چهارجانبه صلح در سطح وزیران منتقل شد تا روند سیاسی واقعی طبق قطعنامه‌ های بین‌ المللی آغاز شود. شورای مرکزی آینده به ارزیابی اوضاع خواهد پرداخت و تصمیمات لازم برای حمایت از حقوق و منافع ملت‌ فلسطین لحاظ خواهد شد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اهمیت ادامه تلاش برای تقویت روابط دو جانبه با آمریکا و برداشتن موانع در مسیر این روابط تاکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала